• Lalalong

Hotell i närheten av Hamburger Börs i sthlm

Nu ska styrelsen i min förening ha sitt sista möte innan konventet där delar av oss kommer att avgå. I julklapp och för att fira att vi är så duktiga så ska vi gå på REA på hamburger börs på fredagen (vi har möte över hela helgen).

I vanliga fall bor vi på RICA Hotell Sthlm, men denna gången tänkte jag hitta något hotell som ligger lite nära Börsen så behöver vi inte ta taxi hem på kvällen. Om ligger en bit ifrån, men ändå inte så långt bort som RICA så ska det helst vara mot stan. Mötet hålls nämligen på moderorganisationens kansli på Sveavägen så det ska ju helst inte vara flera kilometer dit heller...

Försökte söka på Allt om Stockholm... men jag har ju inte koll på vad gatorna heter i de där krokarna..

• Svar på tråden Hotell i närheten av Hamburger Börs i sthlm
  • Lalalong

ahhh men nån stockholmare som har koll på hotellen finns det väl...

• Karpet

Oj, det finns ju jättemånga hotell som är inom gångavstånd från börsen. Nordic Light, Radisson, Sergel Plaza, Lydmar, Elite, Berns etc. Kolla på någon hotellguide istället så får du reda på priserna.

• Lalalong

Karpet
    tack! Jag hittade nästan alla dessa men de flesta var längre ifrån än RICA så då är det ju inte så lönt
    Berns kollade jag, men var en aning för dyrt.
    Ska kolla de andra du har där som inte jag hittade!

• Jenny81

Så ni ska på REA. Det kommer ni inte ångra. :) Jag har varit där massor med gånger och har lika kul varje gång. Enjoy! :) Det där med hotell har jag däremot inte nån koll på...

• MalinI

Var ligger Rica då? Vet inte riktigt. Men Nordic light, Radisson ligger ju inom gångavstånd. Den sträckan gick jag nästan varje dag förrut då jag jobbade vid börsen och tog pendeltåget hem.

Taxi den sträckan blir bara dyrt och onödigt.

• Lalalong

Malinl
    Men nordic light ligger väl vid centralen? Det är väl en bit till norrmalmstorg från centralen.. Iofs.. kanske gångavstånd för stockholmare Men vi är lata!

RICA ligger på Hötorget och är ju närmare och borde därmed vara på ännu närmare gångavstånd än Nordic Light... men vi är för lata för det också!
    inte dit... dit går vi nog, men hittar vi inget närmre får det bli taxi hem

• sweetpea

Men Börsen ligger ju inte vid Norrmalmstorg, utan mellan Gallerian och Operan.

• Lalalong

Sweetpa
    Haha.. jag har kollat helt fel ¨på kartan! Iofs tycker jag fortfarande att det ligger nära norrmalmstorg! Men nu när jag tittade såg jag att det ligger på "rätt" sida kungsträdgården och inte alls på den sidan jag trodde. Då var det lite närmare!

Tack för alla svar!

• sweetpea

(Men mellan Norrmalmstorg och Centralen tar det max 10 minuter att gå, så det måste ju kallas gångavstånd...Även för icke-Stockholmare).

• sweetpea

Ja, det ligger väl ungefär lika nära Norrmalmstorg som Centralen - allvarligt, vi snackar inga avstånd här, vilket hotell som helst i det området kommer att ligga på gångavstånd!

• Angel80

Grand Hotell ligger ju nära, bara att snedda genom kungsan.

• Lalalong

sweetpea
    Hihi som sagt... vi är skit lata!
    Men nu när jag tittar ordetnligt så märker jag mer och mer att det är närmare än vad jag trodde

Nu bestämde jag och ordf att det blir RICA igen. Vi måste som sagt ha lite nära till Sveavägen också för att det är där vi har möte och det kan bli långa dagar.. vi vill ha nära hem de andra dagarna med och då är centralen för långt

• MalinI

Då är ni lata Det är gång avstånd för alla

Det blir nog bra med Rica. Tar ju ung 10 minuter att gå om man hittar

• Karpet

Menar du att det är för långt mellan centralen och Sveavägen också? Det är ju max en 5-6 minuters promenad. Eller ja, det beror ju på var på Sveavägen det ligger.

Svar på tråden Hotell i närheten av Hamburger Börs i sthlm