• Anonym (känslig)

varför stirrar han på andra?

så fort jag och min sambo är ute på något så stirrar han på alla kvinnor och jag mår jättedåligt. vi har varit tillsammans i snart 1,5 år . han var korpulent innan vi träffades, det har jag inte fått uppleva, men ser bra ut idag.  det är så att han söker kontakt med andra kvinnor när vi är ute och jag har tagit upp det flera gånger, men han förnekar det. men jag känner i luften att det händer saker och kvinnor kommer närmare och åmar sig framför honom osv osv. vad handlar detta om ? är han inte klar att ingå i ett nytt förhållande? ska jag släppa taget om honom?  jag blir väldigt sårad och det vet han, men han är intresserad av människor säger han då. vad handlar detta om? detta tar hårt på vårt förhållande och jag mår dåligt.

• Svar på tråden varför stirrar han på andra?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Din sambo har ett beteende som drar andra kvinnor till sig och han behöver bli mer medveten om sin egen del i detta. Jag gissar att han får någon slags bekräftelse när de andra kvinnorna visar intresse men detta beteende inverkar väldigt negativt på er relation. Han behöver förstå hur dåligt du mår av det och ta hänsyn till det. Eftersom han förnekar det han gör blir det väldigt svårt att prata om det. Det är som att han inte själv är inblandad. Du måste vara tydlig med att du inte vill ha det så här så gör vad du kan för att han skall förstå.
    Hälsningar

Gerd

Svar på tråden varför stirrar han på andra?