• FrökenD

Gravid efter 1:a kuren Pergotime?

Heej hej,

Jag har PCO och fick Metformin och gick ner ca 8-9 kg. =)
    Blev ändå inte gravid, men mensen kom tillbaka regelbundet i ca 3 månader sen försvann den igen.
    Jag fick då Pergotime och Primolut. Primoluten behövde jag inte ta eftersom jag fick en spontan mens, och tog då Pergotime kuren.
    När jag var hos gyn för UL så blev jag lite förvirrad. Min gyn hade operation så jag fick en jourläkare/gyn istället. Han sa att de inte riktigt hade nått mognaden/storleken för att jag säkert skulle bli gravid. Men han tyckte att jag skulle komma tillbaka några dagar senare för ett till UL. Han ringde även min gyn och sa det men eftersom han tyckte att man ägglossar något senare med Pergotime, men hon sa nej.
    Då sa han till mej att han inte trodde det skulle bli nåt som det såg ut IDAG, men att vi ändå skulle försöka för chansen fanns fortfarande.

Jag fick lite dubbla budskap och vet inte vad jag ska tänka.
    Vi körde på iaf, och nu har inte mensen kommit som han sa att den skulle göra när man äter Pergotime.
    Är det så, att mensen kommer regelbundet med Pergotime? Eftersom den framkallar ägglossning...?
    Eller... de snurrar i mitt huvud!!! =P

• Svar på tråden Gravid efter 1:a kuren Pergotime?
  • Treasures

Om du får ÄL av pergotime men inte blir gravid så kommer mensen. Men om äggen inte var tillräckligt mogna för att lossna, så kanske du inte fick nån ÄL, och det var det han menade med att du nog inte kommer att bli gravid denna gång. Du fick inte lämna nåt blodprov kring dagarna 21-23 för att påvisa om ÄL varit?
    Vilken dag är du på nu?
    Jag åt många kurer Pergotime och även Metformin då vi försökte bli gravida och var svårstimulerad så jag fick ingen ÄL förrän med trippeldos Pergotime. Då jag inte fick ÄL (enl blodprovet) väntade jag till dag 35, tog ett gravtest (just in case)  och började sedan med Primolut för att få mens och sen ny kur Pergotime.

Hoppas iaf att du haft ÄL och att mensen inte kommit för att du är gravid, lycka till! 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • FrökenD
    Treasures skrev 2011-08-17 22:10:10 följande:
    Om du får ÄL av pergotime men inte blir gravid så kommer mensen. Men om äggen inte var tillräckligt mogna för att lossna, så kanske du inte fick nån ÄL, och det var det han menade med att du nog inte kommer att bli gravid denna gång. Du fick inte lämna nåt blodprov kring dagarna 21-23 för att påvisa om ÄL varit?
    Vilken dag är du på nu?
    Jag åt många kurer Pergotime och även Metformin då vi försökte bli gravida och var svårstimulerad så jag fick ingen ÄL förrän med trippeldos Pergotime. Då jag inte fick ÄL (enl blodprovet) väntade jag till dag 35, tog ett gravtest (just in case)  och började sedan med Primolut för att få mens och sen ny kur Pergotime.

Hoppas iaf att du haft ÄL och att mensen inte kommit för att du är gravid, lycka till! 
    Hello! =)
    Ja, de måste ju varit så han menade... mensan har inte kommit o jag har testat negativt 3 ggr och idag började jag med primoluten.... men, jag har haft alla möjliga symptomer på att mensen skulle varit på G...
    så jag e heelt lost.
    Han sa oxå att han trodde att med dubbel dos Pergo så skulle det nog gå, det va han ganska säker på. Så nu börjar jag om, och gör förhoppningsvis rätt. =)
    Tack för ditt svar!
Svar på tråden Gravid efter 1:a kuren Pergotime?