• Aljoro

Bjuda på efter dop!

Vi ska döpa våran dotter i september och doptiden är klockan 12:00, då tänkte vi att vi ska nog bjuda på smörgåstårta eftersom det är vid lunchtid och många säkert är hungriga då. Men jag skulle även vilja ha en fin doptårta och kanske något kaffebröd och kaffe. Vad tycker ni, är det för mycker kaka på kaka? Borde vi bara välja ett av alternativen, hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Bjuda på efter dop!
  • tideloo

Vi gjorde en salladsbuffe, där vi hade grönsallad, kräftor, kyckling, mozzarella, bönor, pasta, bulgur mm så gästerna kunde göra sin sallad så som dem ville ha den! Efteråt hade vi olika kakor och kladdkakor med bär! Blev uppskattat

• Annika i Gbg

Jag tycker visst att du kan ha både smörgåstårta och vanlig tårta. Det är ju inte alls samma sak, bara samma form Skrattande 
    Det låter både enkelt och super-smarrigt. Önskar er ett mysigt dop!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Veronica76

Vi hade dop kl 11 och jag resonerade som dig att tårta på tårta blir 'trist'.
    Vi gjorde som så att vi bjöd på smörgåsbuffe, olika brödsorter å pålägg. Sen bjöds det på kakor, bullar å tårta.

• Vårsolen
    Annika i Gbg skrev 2011-08-12 07:11:14 följande:
    Jag tycker visst att du kan ha både smörgåstårta och vanlig tårta. Det är ju inte alls samma sak, bara samma form Skrattande 
    Det låter både enkelt och super-smarrigt. Önskar er ett mysigt dop!
    håller med! Vi hade både smörgåstårta och prinsesstårta när första dottern döptes.Nu sitter jag och klurar på vad vi ska bjuda på inför det kommande dopet, smörgåstårta lockar för det är både gott och smidigt så det ligger bra till även denna gång, och jag som älskar tårta tar varje chans jag kan till att äta det så det är ju ett måste här iaf
Svar på tråden Bjuda på efter dop!