-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Ni ska gå ihop om en present - hur delar ni?
-
Min åsikt är att man delar per vuxen med inkomst. Alternativt att man betalar efter förmåga. Det får bestämmas från fall till fall.
-
Hej vanligtvis delar vi per hushåll men ibland när mamma är med på något till mina syskon så vill hon gärna lägga lite mer.
Jag tycker det är helt galet att min sambo inte får stå med på kortet om inte han betalar om det är en kompis till enbart mig. Vi har gemensam ekonomi ger jag något så är han automatiskt med. Men detta är något som det har bråkats om i vårt kompis gäng. Så pass mycket att vi slutade att köpa gemensamma presenter (eller rättare sagt vissa köpte ihop men vissa inte). -
Jag tycker att det är helt galet att man ska stå med på kortet när man inte är med och betalar.Sandraigbg skrev 2011-08-12 01:25:36 följande:Hej vanligtvis delar vi per hushåll men ibland när mamma är med på något till mina syskon så vill hon gärna lägga lite mer.
Jag tycker det är helt galet att min sambo inte får stå med på kortet om inte han betalar om det är en kompis till enbart mig. Vi har gemensam ekonomi ger jag något så är han automatiskt med. Men detta är något som det har bråkats om i vårt kompis gäng. Så pass mycket att vi slutade att köpa gemensamma presenter (eller rättare sagt vissa köpte ihop men vissa inte). -
Jag svarade annat. Jag tycker man delar per hushåll, såvida man inte kommit överens om annat. Helt OK att de som gar jobb betalar mer än t ex en student, men ärligt talat så frågar man väl varann och kan komma överens sinsemellan? Jag tyckte det verkade lite konstigt i tråden som denna fråga kom ur, att man inte kollat med varann innan om man ska dela hälften eller inte.
-
Jag tycker per hushåll om de man delar med också är ett par, delar man däremot med en singel så anser jag man delar per person! Annars blir det ju inte rättvist!
-
Vi delar per hushåll.
-
om du läser så skrev hon att dom har gemensam ekonomi- alltså det hon betalar betalar även sambon, om kompisarna är så tjuriga så är ju alternativet att dom lägger en fjuttsumma extra.Perry the Platypus skrev 2011-08-12 01:26:59 följande:Jag tycker att det är helt galet att man ska stå med på kortet när man inte är med och betalar.
-
själv så delar vi alltid per hushåll och alla tilloch med våra husdjur står med på kortet för att göra det lite roligare. Kan vara så att min mamma lägger lite extra eller går in för lillsyrran som är arbetslös, gör inte hon det och min lillsyrra inte har jobb så skrivs hon automatiskt med för hon är familj, detsamma om jag har en riktigt taskig månad och inte kan betala så går någon annan in för mig.
I min sambos familj är det detsamma. I en familj eller kompisgäng tycker jag det inte ska kivas så jäkligt om pengar, det är bara pengar relationerna och tanken är ju viktigare. -
Vi delar oftast upp per hushåll, men skiter naturligtvis inte i hur singelns ekonomi ser ut. Behövs det hjälp så hjälper vi så klart.
-
Beror på till vem presenten är, och vilka det är som ska dela.