Mår verkligen skit! Orkar absolut ingenting av vardagliga saker...
Måste bara skriva av mig... även om ingen svarar... jag känner mig helt värdelös, har nog gjort det sen jag föddes tror jag... har ingen ork till något, orkar inte städa hemma, orkar inte fixa ärenden, orkar inte klippa gräsmattan, orkar inte diska, fixa mat, betala räkningar minns jag inte när jag gjorde sist... (sambon gör det), är totalt dränerad på energi, har varit så större delen av mitt liv. Är känd för att vara slarvig, glömsk och förvirrad. Har ingen koll på nånting, orkar inte göra intressanta saker, har mycket tankar om olika saker jag vill göra men kommer aldrig igång med något av detta. Att bara sätta sig ner och läsa en intressant tidning/bok, orkar inte . Alla andra bara gör alla vardagssysslor av sig självt liksom. Jag fattar inte hur man gör! Min energi är nog på någon annan planet ...hemmet ser ut som man bara ställt lite saker här och var, inget engagemang att ha fint här inte...
I sociala sammanhang tycker jag alltid att folk dömer mig, tänker att jag är konstig eller gör konstiga saker, drar mig undan liksom. Om några står lite bortanför och pratar så tänker jag att de pratar säkert om konstiga mig. Vågar inte ta för mig i sociala sammanhang. Folk lyssnar inte på det jag har att säga... om jag säger nåt förstås...
Har ångest dagligen, ett stort tryck över bröstet och i magen som sitter i flera timmar åt gången...
Har testat antideppressiv medicin, det fungerade ett tag, men sen slutade det funka. När det fungerade var det som en dröm, såhär skulle livet vara ju!
Jag är en grå liten trist mus som ingen vill veta av liksom... helt ointressant som människa, tänker väldigt ofta att alla andra är värda mer än mig ... vill ju vara stark i mig själv och vill bli lyssnad på och vill kunna organisera hemma och fixa ärenden och dona och greja. Men har absolut NOLL energi. Var hittar man energi nånstans?? Tack för ordet.