• Anonym (Märklig känsla)

Plötslig "halsbränna"/smärta, hjärtklappning, domning i vänsterarm.

Jag gick upp för snart en halvtimme sedan, vaknade av att jag behövde kissa.

När jag satt där på toaletten så fick jag helt plötsligt något som kände som halsbränna, men det brändes/smärtade ända ner i bröster på ett märkligt sätt jag inte känt förut. Samtidigt började jag känna mig svagare, lätt kallsvettig med hjärtklappning och jag började känna mig märklig i kroppen och lustigt nog, eller vad man ska säga, så kändes allt detta ut i vänsterarmen. Som att det strålade dit och den blev svagare när man lyfte den ex.

Jag tänkte direkt hjärtattack. Men jag är 28, det känns helt osannolikt. Eller det är det förstås inte. Det försvann inom några minuter, men det känns läskigt att lägga sig igen... Jag vet vad jag kommer få för svar av de som svarar här. Men jag önskar helts av allt att någon säger: Jaja, det är inget farligt, lägg dig ner och sov igen.

Eller jo. Mamma hade en hjärtattack vid 48. Tyst Men det känns ju bra nu?

• Svar på tråden Plötslig "halsbränna"/smärta, hjärtklappning, domning i vänsterarm.
  • 3 barns mamma

Okej börjar med svaret du vill höra :) ingen fara alls med dig bara och gå och sova igen :)

Men nu ska du få ett riktigt svar ring sjukvårdsrådgivningen och rådgör med dom alltid bra och rådfråga

Jag vet att jag borde. Men så fort jag nämner min mammas hjärtinfarkt vid 48 vet jag ungefär i vilken ände de kommer börja... Klockan är 03.41. Jag har barn som sover.

Jag vet, det rationella borde vara att säkerställa att det inte var något. Men jag antar att det är någon form av försvar. Sedan så är det ju faktiskt borta nu. Jag vet att mamma kände en ihållande smärta som varade flera timmar. Mitt varade ju bara i några minuter.

Suck och ve.

• 3 barns mamma

Ja tyvärr vet jag inte vad det kan vara. Inte att du sovit tokigt på armen och ställde dig upp förtidigt?

3 barns mamma skrev 2011-08-12 03:44:01 följande:
    Ja tyvärr vet jag inte vad det kan vara. Inte att du sovit tokigt på armen och ställde dig upp förtidigt?
    Vet inte, jag tror inte det, tror jag låg på högersida när jag vaknade. Domningen i armen passar ju in på det, skulle kunna göra, men det plötsliga känslan i bröstet och känslan i kroppen, inte. Det var verkligen en helt plötslig brännande/smärtande känsla som kom och det kändes verkligen hela vägen ner i bröstet. Tillsammans med hjärtklappning och att vänsterarmen kändes konstig.

Asch ja. Jag ska i alla fall ringa dem imorgon, vårdcentralen om inte annat, för att se vad de säger.
  • Anonym

Jag kommer från en familj med mycket hjärtsjuka syskon och släktingar i. (redan runt 30års ålder)Först och främst, vänta aldrig på att söka hjäp, du vill väl vakna i morgon bitti med???
    Det kan vara krälkramp, ett slags förstadie till hjärtinfarkt. Det kan vara magont som faktiskt visar sig på ett sådant sätt... Dessutom så har kvinnor tyvärr en stor risk att bli missade inom hjärtvården, (som främst är baserad på män och deras hjärtsjukdomar )och speciellt om de är unga som du. 
    KRÄV att få göra syreupptagningsprov och EKG, för att utesluta hjärtoch kärlsjukdomar. Och det snarast!
    Lycka till. 

• Johanna S

Jag har haft en liknanade känsla när jag har haft mycket gaser i magen. Det blir som ett tryck i bröstet och ut mot armen och kan göra fruktansvärt ont.

Det kan även vara något med hjärtat så det är bra att kolla upp så att det inte är något allvarligt.

Har du tagit kontakt med sjukvården?

God morgon!

Nej, jag somnade om sedan, jag var så trött. Jag hade inte speciellt mycket gaser i magen tror jag och det brukar inte visa sig så för mig, men visst det kan ju säkert ändras också.

Jag tycker fortfarande att vänsterarmen känns konstig, blir det verkligen så om det är något med hjärtat? Nu börjar det redan kännas lite så där avlägset och overkligt. Det kanske bara vara en svår halsbränna som var läskig? Jag vet inte riktigt..  Jag får väl ringa sjukvårdsupplysningen eller VC när vi ätit frukost och se vad de säger. Jag känner bara att mammas hjärtinfarkt gör att de tar allting på ytterligare allvar och jag som har massa planer idag, haha. Ja, så "ytlig" man kan vara.

Nu har jag ringt VC och de sköterskan konsulterade lite med en läkare och läkaren ville ha dit mig, så jag ska vara där om några timmar för ett EKG och sedan läkarbesök. Håller tummar och tår för att allt är okej.

• Anonym

Var är du ts? Jag blir orolig... Sitter och väntar på att få höra av dig. KramHjärta

Hej hej!

Det är okej, de gjorde ett EKG och det såg bra ut. Hon trodde att symtomen kom från magen.

Men det var en mycket märklig och otäck händelse. I alla fall precis då det hände. Man glömmer fort den exakta känslan. Men jag hoppas jag slipper uppleva det igen i alla fall och är glad att allt var okej!

• Anonona84

Känns det som att de nyper åt/smärtar vid bröstbenet,mellan brösten, blir kallsvettig osv kan de även vara ett gallanfall

Mvh Anna

Svar på tråden Plötslig "halsbränna"/smärta, hjärtklappning, domning i vänsterarm.