• cool

Kan man lämna innan 6.30 på dagis?

Har ett litet problen,den lilla killen ska fortsätta dagis medan den stora börja på fritids på ett annat ställe,jag jobbar i en annan kommun då jag börjar kl 7,dagis öppnar 6.30 kan man ansöka om att lämna tidigare?
    Hade vatt bra om chefen o jobbarkompisarna hade gått med på ja jobba en halvtimme över arbetspasset o jag kommer en 30 mion senare på morgornen,ska höra om de nästa vecka men,nån som lämna tidigt?

• Svar på tråden Kan man lämna innan 6.30 på dagis?
  • lilljohansson

där jag jobbade förut hade ett par föräldrar behov av att lämna 5.45 så vi öppnade då..
    förskolan ska tillgodose föräldrarnas behov av tider, så anök om att böraj tidigare, då får personalen ändra om sina scheman..

• Thaleia
    lilljohansson skrev 2011-08-12 08:23:27 följande:
    där jag jobbade förut hade ett par föräldrar behov av att lämna 5.45 så vi öppnade då..
    förskolan ska tillgodose föräldrarnas behov av tider, så anök om att böraj tidigare, då får personalen ändra om sina scheman..
    Fast en kommunal förskola behöver inte öppna så tidigt. Tidigast är isåfall 6.15 har chefen sagt till oss.
  • cool

okey,ska höra mig för nu på måndag,känns jobbigt o stressa..

• caroline88

Vad jag vet oxå så får förskolan ändra på sina tider så att de tillgodo ser ert behov. Men det behöver iofs inte vara just den fsk där ditt barn går, utan det kan vara en annan fsk som tar honom/henne den första timman och sedan får han/hon gå till sin riktiga fsk.

• Thaleia
    caroline88 skrev 2011-08-12 08:51:15 följande:
    Vad jag vet oxå så får förskolan ändra på sina tider så att de tillgodo ser ert behov. Men det behöver iofs inte vara just den fsk där ditt barn går, utan det kan vara en annan fsk som tar honom/henne den första timman och sedan får han/hon gå till sin riktiga fsk.
    Nej, precis. Inann 6.15 och efter 18.30 hänvisas barnen/föräldrarna till jourförskolan
  • JCA

Där jag jobbar har vi öppet 6-18. Du får helt enkelt höra dig för med förskolechefen.

• Majaflisan

Jag lämnar min son 06.15.

• ehjartam

Den enda regeln är väl att en kommunal förskola inte får ha öppet mer än 12 h, o det kan ju vara så att många andra föräldrar slutar kl. 18, jobb i butik ex, o behlver till 18:30 på sig att hämta.

• lilljohansson
    Thaleia skrev 2011-08-12 08:34:23 följande:
    Fast en kommunal förskola behöver inte öppna så tidigt. Tidigast är isåfall 6.15 har chefen sagt till oss.
    det e kommunal förskola jag har jobbat på!!
    men det e väl förmodligen olika från kommun till kommun då för i min kommun så finns det flera förskolor som måste öppna tidigt för att kunna tillgodose föräldrarnas behov!
    caroline88 skrev 2011-08-12 08:51:15 följande:
    aldrig hört talas om jourförskola så det gäller ju inte i denna kommunen iaf..
    ehjartam skrev 2011-08-12 09:43:02 följande:
    Den enda regeln är väl att en kommunal förskola inte får ha öppet mer än 12 h, o det kan ju vara så att många andra föräldrar slutar kl. 18, jobb i butik ex, o behlver till 18:30 på sig att hämta.
    vi har haft öppet 5.45-18.30 för att tillgodose färöldrarnas behov så det kan ju knappast gälla överallt att det är 12 h som gäller
Svar på tråden Kan man lämna innan 6.30 på dagis?