• Småtussar

Fler som börjar med puregon i augusti?

Så snart mensen kommer så ska jag börja med puregon. Fick receptet utskrivet av läkaren precis innan det blev semesterstängt så jag har nästan glömt hur det var jag skulle göra! Men starta på dag 3, eller hur? Och jag kommer att börja med en 50-dos. Åh vad jag hoppas att det kommer lyckas.......

• Svar på tråden Fler som börjar med puregon i augusti?
  • Blushie

Håller tummarna! Skulle själv göra samma sak före sommaren så fort mensen dök upp, men ingen mens dök upp trots Proveratabletter var 20:e dag, nu ingen mens på hela sommaren och humöret nere i helvetet....! Skrikandes

• konstgjordabebin

Jag började ta puregon-sprutorna den 8 augusti. Började med en dos om 125 per dag men fick sänka till 100. Jag skulle starta dag 2 men det är säkert olika. Hoppas du får börja snart!

• Småtussar

Blushie: vad konstigt att du inte fick mens trots provera! Vad säger läkaren om det?

Konst: har du tagit puregon tidigare? Lät som en hög ingångsdos?

• barreliten

Jag började med Puregon i måndags (den 15:e)!
    Jag skulle också börja på dag 2 men jag kör "bara" med 50.
    Ska till läkaren på måndag och se om det börjar hända nått där inne..Hoppas, hoppas, hoppas!!

konstgjordabebin skrev 2011-08-15 17:39:24 följande:
    Jag började ta puregon-sprutorna den 8 augusti. Började med en dos om 125 per dag men fick sänka till 100. Jag skulle starta dag 2 men det är säkert olika. Hoppas du får börja snart!
    Hur har det gått för dig?
  • konstgjordabebin

Jag har för mig att läkaren sa att det var en låg dos jag fick gå in med, men eftersom det är mitt första IFV har jag inte så mycket och jämföra med.

Gjorde äggplock innan idag och de tog ut 21 ägg. Eventuellt har jag blivit överstimulerad, men inte säkert. Nu sitter jag och är lite nervös här hemma. Ska ringa RMC imrgon och få reda på om några av äggen blivit befruktade.

Hoppas det går bra för er med sprutorna. Själv var jag ganska så mesig så min sambo fick ta dem på mig:)

• pernillamcd

Hej

Jag tog min sista provera i måndags och inväntar mens så snart så börjas det med sprutorna! Det jag blir lite fundersam på är att jag skulle ta från mensens första dag och en vecka framåt 75 ml per dag.

Hur kan det vara så olika?

• barreliten
    pernillamcd skrev 2011-08-18 17:21:43 följande:
    Hej

Jag tog min sista provera i måndags och inväntar mens så snart så börjas det med sprutorna! Det jag blir lite fundersam på är att jag skulle ta från mensens första dag och en vecka framåt 75 ml per dag.

Hur kan det vara så olika?
    Det verkar verkligen vara jätte olika över hela sverige. Har läst om alla möjliga startdoser.
    Jag vet att min läkare sa att han vill börja låg och se hur kroppen svarade på sprutorna, för att sedan öka om det behövdes.

Han var snabb med att byta ut mina pergotime mot sprutor när det inte funkade. Två månader åt jag bara innan han tyckte att vi byter behandlingsmetod. Vilket är bra tycker jag efter som jag längtar så efter ett Plus :)
    Läser hela tiden om andra som har fått äta pergo i jätte många månader utan ÄL.

Ska bli så spännande på måndag att se om det är några ägg som börjat växa, har känts lite spännt i äggstockarna så man kan ju hoppas!
  • Småtussar

Det kanske är skillnad ifall man sprutar för IVF eller ifall man bara sprutar för att få ägglossning och "befruktar" på naturlig väg?

• Blushie

Var till läkaren idag som bytte till andra tabletter, minns ej namnet just nu som är starkare så får se vad som händer... vill så gärna!

• Terrus

Jag började med Puregon i måndags (2:a dagen) och tar 3 tabletter/dag. Jag har haft 7 nedfrusna ägg sen i mars & använt 2 (maj & juni). Är de ngn som vet vad som händer om man glömmer att ta 2 tabletter? Jag vaknade nu på morgonen & kände menssmärtor & fick småpanik då jag kom på att jag glömt att ta alla tabletter igår. Blir arg på mig själv, för hur kan jag glömma av tabletterna när denna process är så viktig för mig & min man?

Svar på tråden Fler som börjar med puregon i augusti?