• skrabba

Basilika? :s

Har hört att man kan starta förlossningen med basilika te och min fråga nu är gäller det färsk basilika med? :s

Hade tänkt göra fisk med basilika sås ikväll men blev lite så om man vågar det för jag är inte sugen på en förlossning redan..

Så Snälla någon som vet om det gäller färsk basilika med?

• Svar på tråden Basilika? :s
  • Gurkan

Står det på livsmedelsverkets hemsida att du bör undvika basilika?
    Om inte så kan du äta det. 

• skrabba

ser inget om det men de står inte där heller att man inte ska dricka basilika te så därför jag frågar.

• Gurkan
    skrabba skrev 2011-08-12 12:11:24 följande:
    ser inget om det men de står inte där heller att man inte ska dricka basilika te så därför jag frågar.
    Står det inte där så kan du äta det. 
  • skrabba

okej då gör jag det :)

men konstigt att de inte står att du inte får dricka basilika te då bara :s

• Gurkan
    skrabba skrev 2011-08-12 12:13:35 följande:
    okej då gör jag det :)

men konstigt att de inte står att du inte får dricka basilika te då bara :s
    Googlar man lite på basilikate är det enorma mängder man måste pimpla i sig, om det nu fungerar? 
    3 tsk torkade basilikablad per kopp och minst 4 koppar om dagen det är ju 12 tsk torkad basilika om dagen! Minst! hu tror aldrig jag skulle klara av det hur gott än jag tycker basilika är :) 
  • skrabba

Haha eller hur det är mycket så därför jag var tvungen att fråga för i såsen jag gör används en hel kruka liksom :))

• Lumo

Har svårt att tro att en sås skulle starta något. Googla hallonbladste istället! ;)

• SHC

Har börjat med basilikate & det har inte fungerat för mig.

Färsk basilika eller basilika i matlagning ska inte vara någon fara. :)

• Gurkan
    skrabba skrev 2011-08-12 12:44:21 följande:
    Haha eller hur det är mycket så därför jag var tvungen att fråga för i såsen jag gör används en hel kruka liksom :))
    Men äter du hela krukan själv eller delar du den med någon?
    Jag tror nog itne det är någon större fara.

• skrabba

Har ätit det nu och känner inget så det är lugnt :)) Men lumo hg vill inte starta förlossning då jag bara är i vecka 35 :))

• Primigenia

Basilika hmm som dom andra säger hallonbladste vi käkar basilika i stort sätt allt under hela min första graviditet så du behöver nog inte oroa dig...

• Lumo

Haha, förstod det sen. Trodde du var ytterligare en sån som fått nog o ville ha ut bäbbe nu med massa sås...

• skrabba

Haha nej fan :)) bebis kommer när han är redo det varvdärför jag blev lite orolig om jag våga äta såsen eller inte :))

Svar på tråden Basilika? :s