• Koppkaka

Du som led av halsbränna under graviditeten, föddes din bebis med mycket hår på huvudet?

Jag tänkte det kunde vara kul att se om detta är en riktig myt eller inte, då vi diskuterat det i en annan tråd gällande halsbränna.

Men det sägs att om man lider av halsbränna under graviditeten så väntar man en bebis med mycket hår på huvudet. Jag har haft väldigt mycket halsbränna och har fått höra tusentals gånger att bebisen kommer födas väldigt hårig

Stämde detta påstående in på dig, eller inte?

Under mitt hjärta nu, finns en liten du
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som led av halsbränna under graviditeten, föddes din bebis med mycket hår på huvudet?
  • April barn

Japp våran son hade mycket svart hår, men jag tror det mer än ett sammanträffande än fakta Flört

• trolletimagen

Fruktansvärd halsbränna - skallig bebis Glad

• MammaMia88

Jag hade halsbränna from hell, dottern var väl "medel"hårig när hon föddes, dock hade hon svart hår så det syntes tydligare

Min svägerska som fick sin dotter ett halvår senare hade ingen halsbränna what so ever, hennes dotter hade så långt hår när hon föddes att man kunde göra småflätor av det...

• Kluvenflicka

Detdär sa alla till mig när jag väntade min dotter som nu är 3,5 år. " Hon kommer att ha sååå mycket hår". Ut kom en skallig tjej som inte hade hår ens när hon som 2-åring började förskola. Det är först nu som hon har hår.

Precis som alla andra saker, magform, hjärtljud osv så är det en myt

• Jagsajudet

Hemsk halsbränna och jättehårig unge :)

• Koppkaka
    Kluvenflicka skrev 2011-08-12 13:55:27 följande:
    Detdär sa alla till mig när jag väntade min dotter som nu är 3,5 år. " Hon kommer att ha sååå mycket hår". Ut kom en skallig tjej som inte hade hår ens när hon som 2-åring började förskola. Det är först nu som hon har hår.

Precis som alla andra saker, magform, hjärtljud osv så är det en myt
    Jo, det tror jag också det är, men det kan vara kul att se om det stämmer på någon. För i andra tråden hade allas bebisar haft massa hår
    Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • malinmed k

hade inte mycket halsbränna alls med andra, hon föddes med mycket hår

• mrsjonte

1an o 3.an hade jag hemsk halsbränna och båda hade riktigt mycket hår!
    2an, hade jag ingen halsbränna...och han hede inte så jätte mkt hår  

• BlommyNess12

Avskyvärd halsbränna och unge som var skallig till han var 1,5 år

Svar på tråden Du som led av halsbränna under graviditeten, föddes din bebis med mycket hår på huvudet?