• Mina fina hjärtan

annat att äta än kräftor på kräftskiva...

jag och familjen ska på kräftskiva i morgon med vår kolloniförening, vi känner ingen eftersom vi nyss köpt stugan, ingen av oss framförallt inte min sambo äter kräftor och inte våra barn.... funderar på vad man ska ha med sig i stället, alla ska ha sin egen mat.... förslag någon?? funderade på typ pastasallad med lite gott i... det måste vara någor enkelt som man kan förbereda innan och ta med sig i typ kylväska

• Svar på tråden annat att äta än kräftor på kräftskiva...
  • Mina fina hjärtan

Tack för tipset tyvärr tror inte den pajen uppskattas av mina barn tyvärr och det finns ingen möjlighet att värma annat än i micro och paj i micro blir så "kletigt"

• mjuik

Jag brukar äta paj men om ni inte kan värma så tycker jag pastasallad. Det är enkelt och gott.

• Linda5

Den funkar kall på kräftskiva. Synd att inte barnen gillar det.

• Musetti

Piroger kanske? Kan varieras i det oändliga och är tacksamma att värma.

• JA77

Kronärtskocka är roligt och gott att äta! Slebbigt som för de som äter kräftor!

• Ginny

Potatissallad och kallskuret med lite grönsaker. Som en flyttbar exotisk planka?

• Lumo

Kronärtskockor var ju ett utmärkt tips, kul att plocka lite som de andra. Pajer kan man ju äta kalla. Vill man vara med på temat o barnen gillar räkor kan ni göra räkpaj.

Lite goda skinkor, torkade eller ej, korvar o dyl, melon, ostar, och lite sallad mm är ju även lätt plockmat att ha med. Kanske kycklingklubbor till?

Svar på tråden annat att äta än kräftor på kräftskiva...