• evaave

vad tycks om mina barns namn??

Såg en kvinna startade en tråd där folk klankade ner ordentligt på en den stakars kvinnan pga vilket namn hon valt till sin son. Nu va jag bara tvungen att bli medlem och att starta en tråd om vad mina barn heter då dom har ovanliga och unika namn.

jag och min man älskar våra barns namn (dom är tvillingar och födda april detta året)

dottern heter: BIBIBEL (utalas precis som det stavas)
    och sonen heter: MAOU (utalas mjau)

BIBIBEL & MAOU 18/4 2011..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad tycks om mina barns namn??
  • Lilly mama

Det där tycker jag var lite väl kreativt! Mjao? Är han en katt? Och Bibibel låter som en uppsjungningsövning eller en ost... Så nej, tyvärr gillar jag inte namnen alls.

• Stårchen

Och jag blir lika sjukt nyfiken på vad det var som drev er till att ge era barn så hopplösa namn? Hur resonerade ni?

• evaave
    Lilly mama skrev 2011-08-12 15:49:20 följande:
    Det där tycker jag var lite väl kreativt! Mjao? Är han en katt? Och Bibibel låter som en uppsjungningsövning eller en ost... Så nej, tyvärr gillar jag inte namnen alls.
    nej ingen katt en liten bebis.  vi gillade namnen bara. mjao är väl ingen katt? kan ju låta som när en katt jamar men inte annars. bibibel är sött. {#emotions_dlg.flower}
  • evaave
    Stårchen skrev 2011-08-12 15:50:05 följande:
    Och jag blir lika sjukt nyfiken på vad det var som drev er till att ge era barn så hopplösa namn? Hur resonerade ni?
    vi gillar namnen och tänkte om dom kunde ha dom hela livet och om dom passade i det.
  • Sandja

Hur fint är det menar du när han är äldre och säger att han heter MJAU

• evaave
    Sandja skrev 2011-08-12 15:52:37 följande:
    Hur fint är det menar du när han är äldre och säger att han heter MJAU
    han heter maou utalas bara mjau
  • Stårchen
    evaave skrev 2011-08-12 15:52:05 följande:
    vi gillar namnen och tänkte om dom kunde ha dom hela livet och om dom passade i det.
    Men hur hittade ni på dem? Och varför ska MAOU uttalas Mjau?
  • Lilly mama

Ok Bibibel låter som ett namn. Men har du tänkt på Maous framtid? Han är bebis nu, men kommer vara en 40-årig man sen. Kan du se en statsminister med namnet Mjau? En VD? En byggarbetare? Alla kommer tro att han skämtar när han presenterar sig i telefon. "Hej, det här var Mjau Svensson från Skatteverket. Jag har en fråga om din deklaration..." "Äh lägg av!" KLICK!

• Lilly mama

Det spealr väl ingen roll hur det stavas? Uttalet avgör väl oftast i vardagssituationer?

Vad gäller stavningen så skulle jag tro att ni var kommunister...  

Svar på tråden vad tycks om mina barns namn??