• Isra

tårtfyllning till chokladbotten

Hej
    Jag behöver tips på fyllning till en tårta med chokladbotten och hade tänkt mig ett lager med lemoncurd grädde. behöver ett lager till...? 

Eller passar lemoncurd grädde bäst med ljus tårtbotten? 

nån som har koll? 

• Svar på tråden tårtfyllning till chokladbotten
  • Lumo

Passar väl utmärkt till choklad. Vad sägs om chokladmousse med färska hallon ovanpå/i tårtan. Leila gjorde en choklad-bröllopstårta som gick i repris häromdagen. Borde ligga på www.recept.nu

I den hade hon vit o mörk chokladmousse med hallon samt marängsmörkräm (mjuk alltså). Såg skitgott o lättlagat ut. Sök efter receptet på nätet! :)

• Tazzme

Jag tror att jag hade satt mosad banan i ett lager och så vaniljkräm i ett. Men inget av dom passar ju riktigt bra till lemon curd.... Obestämd Men kanske nåt med apelsin, för att fortsätta på citrustemat? Apelsinmarmelad?
    Eller kanske någon annan frukt, typ mangopuré (går bra med barnmatsburkar t.ex.).

• Isra
    Chokladmousse är gott!

Det blir lite ändrade planer, jag kommer fylla min choklad tårtbotten med Bananmousse och chokladmousse/fluff gjord på Marabou Caribbean! 

Men sen har jag ljus tårtbotten som ska fyllas med ......lemon curd grädde, hallonmousse/mangomousse och glasskräm   Va tycks?
  • Isra

Apelsin + choklad e toppen, jag håller med.... nu vill jag ha allt i min tårta Tungan ute 

tårtan ska göras på tisdagCool 

Svar på tråden tårtfyllning till chokladbotten