• bubbelmaja

Hur kan en god, nyttig och lyxig frukost se ut hos er?

Mat- det är livet det! 

Älskar att laga mat, prova nytt, klura på fint sätt att lägga upp saker osv. men till vardags blri det oftast bara havregrynsgröt och möjligen en macka, till hela familjen. Men till helgen kan man göra fint och gott!

Har du några frukostfavoriter? smått som stort?
    Vad äter ni gärna till fruksot, när ni har lite tid att fixa?

Idag gjorde jag en omelett med charlottenlök och ruccola. Vi har melon med skinka, solrosfrön och mandel, apelsin och torkade aprikoser. Oopsies med basilika i till mig och risgrynsgröt till barnen (eftersom det är helg). Maken åt yoghurt med hemmagjord müsli.

Vad åt ni? 

• Svar på tråden Hur kan en god, nyttig och lyxig frukost se ut hos er?
  • apsolut

Nyttig vet i tusan. Men när jag vill unna mig en riktigt god frukost köper jag frasiga bullar, majonäs och en massa goda pålägg. Gurka och paprika. Mums. Det är lyx jämfört med de torra , mackorna som får duga till vardags.

• apsolut

Ah, vad sugen jag blev. Frasiga ostbullar med god ost. Mumma!

• Eisa

Jag äter grahamsgrynsgröt med patologiskt mycket kanel.

• Scream2

Äggröra med mozarellaost stekt i mkt smör och sen gott kaffe med grädde och coccosfett!

• Jässicää88

hemma bakat grovt bröd med solros frön å soltorkade tomater i å ost å peppar skinka på det :) å min stora gravid grej till de cola light haha!

• Loriyana

Äggröra och bacon och så en stor cafe latte

• holy shit

fil med müsli, gott bröd med goda pålägg, typ lagrad cheddarost, paprika, tomat, kanske avocado. gott kaffe och juice till.

• k girl

Vi fick en burk hemgjord marmelad igår, så i morse blev det faktiskt rostade mackor med lagrad ost och morotsmarmelad.

Men min uppfattning om en riktigt god frukost, det är till exempel nybakade rågfrallor med en tunnskivad kraftigt rökt skinka köpt i chark eller vällagrad ost med lite gurka, tomat eller paprika på, ett glas juice och en slät kopp kaffe.

Svar på tråden Hur kan en god, nyttig och lyxig frukost se ut hos er?