• lillabambi

Titthålsoperation mage ?

har nu tagit bort operationsplåstret, (opererades förra fredagen) ska jag även ta bort dom små tejpbitarna eller låta dom ramla bort av sig själv? Naveln ser ju inte för mysig ut, blå och svullen.

• Svar på tråden Titthålsoperation mage ?
  • Eleonor01

Teglet ska du låta sitta kvar. Köp fler så du kan sätta på när de trillar. Ju länge du har dem ju mindre blir ärret. De håller liksom ihop såret så det läker ihop bra. Fråga när distriktsköterskan när du tar bort dina agraffer eller det har du inte kom jag på för då hade du inte tagit bort plåstret :) fråga när du tar stygnen :)

• lillabambi
    Eleonor01 skrev 2011-08-13 13:26:31 följande:
    Teglet ska du låta sitta kvar. Köp fler så du kan sätta på när de trillar. Ju länge du har dem ju mindre blir ärret. De håller liksom ihop såret så det läker ihop bra. Fråga när distriktsköterskan när du tar bort dina agraffer eller det har du inte kom jag på för då hade du inte tagit bort plåstret :) fråga när du tar stygnen :)
    Mina stygn försvinner själv :)  så ja ska inte gå till någon och ta bort dom :) tack för hjälpen, man blir så nojjig :) låter tejpen sitta ett tag till, bara hoppas det sitter kvar efter kvällsduschen då inget apotek är öppet. sen känns det lite pillit att få in tejpen i naveln om den skulle lossna :P
  • Eleonor01

E det bara i naveln e det ju lugnt. Brukar inte synas aå mycket iaf. Jag har ganska många olika ingångsärr å jag ser skillnad på de som jag var noga med. Lycka till å krya på dig

• lillabambi
    Eleonor01 skrev 2011-08-13 13:46:16 följande:
    E det bara i naveln e det ju lugnt. Brukar inte synas aå mycket iaf. Jag har ganska många olika ingångsärr å jag ser skillnad på de som jag var noga med. Lycka till å krya på dig
    her ett i naveln ett lite längre ner och ett ännu länre ner, det längst ner har läkt jätte fint och syns knappt, en pyttelite skorpa på bara
Svar på tråden Titthålsoperation mage ?