• Lillasystern

babyskyddet brio primo, dåligt utan isofix?

Hej!
    Vi ska ha barn i december och har varit och kikat lite på babyskydd. Vi fastnade för brio primo eftersom det var smidigt, snyggt och bra pris.
    Men då sa tjejen på babyproffsen att basen till det babyskyddet inte är så stabilt om man inte har isofix som vi inte har.
    Hon demonstrerade på en bilstol de hade, och visade hur dåligt basen satt med bara bältet. Den blev som inte alls fixerad, utan satt löst och lätt gick att rubba från ena sidan till den andra. Hon tipsade om en britax istället och visade skillnaden, hur fixerat det babyskyddets bas blev med bara bältesspännet.  Dock var det skyddet både klumpigare och dyrare..

Hon sa dock att det kan vara olika i olika bilar. Det är inte öppet köp, och vi vågar inte köpa grisen i säcken..

Någon med erfarenhet av brio primo med bas som sätts fast i bilbältet?

• Svar på tråden babyskyddet brio primo, dåligt utan isofix?
  • sandslott

Jag skulle inte köpt Brio överhuvudtaget eftersom det är väldigt litet jämfört med andra. Vi har Acta graco och det är mycket rymligare än Brios, bättre sidoskydd osv. Basen sitter perfekt med bara bältet.

• colanappen

jag skulle få be om att prova i min bil de får man i de flesta butiker.
    har dock ingen erfarenhet av just brio

• soda

Vilken dålig försäljare det låter som, britax är ju betydligt dyrare än brion, kan det vara ett försäljningsknep?
    Min bror hade brio primo med bältad bas till sin dotter och den satt toppen i bilen, och vet flera stycken som varit jättenöjda med samma stol.

och ja brio primon är ju lite mindre och nättare än andra stolar, men man ska ju ändå byta till nästan stol så fort barnet sitter stadigt

• Lillasystern

Sandslott; anledningen att vi vill köpa brio är just för att skyddet är litet och nätt eftersom vi bor några trappor upp och kommer att bära bäbisen i skyddet mycket upp och ned, då vill man inte ha nåt jättetungt.  Och man ska som "display" skriver ändå byta stol när barnen blir större och stadigare! Men bra att du är nöjd med din acta. :)

Tiss00: Det är sant, man kanske får prova i bilen innan man eventuellt köper, det ska jag fråga om! Tack för tipset! :)

Display: Jaa, men jag tycker ändå det var bra att hon visade på en bilstol vad hon menade så vi fick se med egna ögon att den satt ostadigt. Men hon sa ju också att det kan vara olika i olika bilar, och det bevisar ju din bror då! :) Toppen!  Ska be om att få prova i vår bil.

Svar på tråden babyskyddet brio primo, dåligt utan isofix?