• ELA01

Föräldraledig i Trollhättan med omnejd?

Hej alla föräldrar! Jag är 27 år och mamma åt en dotter på 4,5 månad. Jag undrar om det finns några föräldralediga i Trollhättan med omnejd som har lust att träffas? Känner inte många andra som är hemma och är föräldralediga och dagarna börjar bli lite sega.

• Svar på tråden Föräldraledig i Trollhättan med omnejd?
  • LoviLovi

Hej hej!

Här har du en som är föräldraledig och hemma med två små kryp på 22 respektive 7 månader.

• Sessan85

Hej!
    Jag är också hemma och föräldraledig. Har en dotter på 7 månader.
    Träffas gärna för en fika eller promenad någon gång =)

• down under

Hej,

Jag är oxå föräldraledig och ska snart flytta ner till Vänersborg.
    Har en son på tre år och en liten tjej på 17 veckor.
    Träffas gärna när vi flyttat ner då vi inte känner någon alls där.

• ELA01
    LoviLovi skrev 2011-08-31 12:57:02 följande:
    Hej hej!

Här har du en som är föräldraledig och hemma med två små kryp på 22 respektive 7 månader.
    Hejsan!
    Det låter härligt med en till. Då känns det som om det borde va full fart på dagarna Glad
  • ELA01
    Sessan85 skrev 2011-09-01 09:03:35 följande:
    Hej!
    Jag är också hemma och föräldraledig. Har en dotter på 7 månader.
    Träffas gärna för en fika eller promenad någon gång =)
    Hej!
    Det är bara att säga till Glad. En sak är bra med hösten, Öppna förskolan och andra aktiviteter drar igång så då blir inte dagarna lika långa.
  • ELA01
    down under skrev 2011-09-05 20:59:51 följande:
    Hej,

Jag är oxå föräldraledig och ska snart flytta ner till Vänersborg.
    Har en son på tre år och en liten tjej på 17 veckor.
    Träffas gärna när vi flyttat ner då vi inte känner någon alls där.
    Hejsan!
    Välkommen hit ned! Vartifrån flyttar du? Du får kika in på Öppna förskolan i Vänersborg. Där kan man lära känna folk. Tror tyvärr inte att du får gå till dom här i Trollhättan.
  • LoviLovi
    ELA01 skrev 2011-09-05 22:12:01 följande:
    Hejsan!
    Det låter härligt med en till. Då känns det som om det borde va full fart på dagarna Glad
    Jo, jag vet allt vad som händer på dagarna. Behöver aldrig vara utan sysslor iaf. Haha! Tyvärr börjar det bli lite dåligt med folk som är hemma och är mammalediga. De jag lärt känna fick barn samtidigt som jag fick storingen och de har eller ska börja på dagis. Vart i stan bor ni?
  • down under
    ELA01 skrev 2011-09-05 22:24:59 följande:
    Hejsan!
    Välkommen hit ned! Vartifrån flyttar du? Du får kika in på Öppna förskolan i Vänersborg. Där kan man lära känna folk. Tror tyvärr inte att du får gå till dom här i Trollhättan.
    Tack!
    Jag kommer ursprungligen från Stockholm men har bott utomlands många år men dom senaste 3 åren så har jag bott i Mora.. Med undantag för några månader i Uddevalla.
    Varför skulle jag inte få gå på dom öppna förskolorna i Trollhättan?
    Dom är väl öppna för alla, inte bara dom som bor i den kommunen?
    I stockholm,Uddevalla och även här i Mora så kommer det folk från grannkommunerna och det är inga problem..

Vi flyttar ner till Vänersborg medans vi bygger hus i Trollhättan.
    Sonen kommer att börja på dagis i Trollhättan i mitten av oktober, vill inte att han ska behöva byta dagis sen när vi flyttar in i huset.
    Så det var inte heller några problem att sätta honompå dagis iTrollhättan fast vi kommer att bo i Vänersborg.
    Så jag hoppas att det e ok att gå på dom öppna förskolorna i Trollhättan oxå!

Är det några öppna förskolor som är bättre än andra? För det fanns väl några stycken?
    Brukar någon av er vara på leklandet?
    Vi har varit där några gånger med sonen o han älskar det men lilltjejen är ju lite förliten än.
  • ELA01
    LoviLovi skrev 2011-09-06 17:53:12 följande:
    Jo, jag vet allt vad som händer på dagarna. Behöver aldrig vara utan sysslor iaf. Haha! Tyvärr börjar det bli lite dåligt med folk som är hemma och är mammalediga. De jag lärt känna fick barn samtidigt som jag fick storingen och de har eller ska börja på dagis. Vart i stan bor ni?
    Ja, dina barn har eller kommer väl att ha utbyte av varandra när dom är födda så nära varandra. Fast man behöver ju som förälder träffa andra föräldrar oxå. Det kan ju kännas lite ensamt ibland att inte få ha en vuxen konversation på en hel dag. Ibland tror jag att jag blir knäpp Glad.

Vi bor i Skogshöjden.
  • ELA01
    down under skrev 2011-09-06 20:58:32 följande:
    Tack!
    Jag kommer ursprungligen från Stockholm men har bott utomlands många år men dom senaste 3 åren så har jag bott i Mora.. Med undantag för några månader i Uddevalla.
    Varför skulle jag inte få gå på dom öppna förskolorna i Trollhättan?
    Dom är väl öppna för alla, inte bara dom som bor i den kommunen?
    I stockholm,Uddevalla och även här i Mora så kommer det folk från grannkommunerna och det är inga problem..

Vi flyttar ner till Vänersborg medans vi bygger hus i Trollhättan.
    Sonen kommer att börja på dagis i Trollhättan i mitten av oktober, vill inte att han ska behöva byta dagis sen när vi flyttar in i huset.
    Så det var inte heller några problem att sätta honompå dagis iTrollhättan fast vi kommer att bo i Vänersborg.
    Så jag hoppas att det e ok att gå på dom öppna förskolorna i Trollhättan oxå!

Är det några öppna förskolor som är bättre än andra? För det fanns väl några stycken?
    Brukar någon av er vara på leklandet?
    Vi har varit där några gånger med sonen o han älskar det men lilltjejen är ju lite förliten än.
    Då har ni rört på er lite det senaste då Glad. Vart bodde ni utomlands? Har ni rötter i VBG eller THN?

Jag fick bara för mig att dom sa så, men nu när jag tänker efter så kanske det va babymassagen som enbart dom som bor i kommunen får delta i. Så va det nog. Ber om ursäkt att jag försökte lura dig Flört. Men då får ni ju komma till ÖF här i Trollhättan. Jag har bara varit på familjecentrums ÖF, men imorgon ska jag prova på en annan. Måste ju testa och utvärdera, så får jag meddela sen vad jag tycker.

Har aldrig varit på leklandet, dotter är ju oxå fortfarande för liten. Men det blir nog en sväng dit sen när hon blir större.
Svar på tråden Föräldraledig i Trollhättan med omnejd?