Hur mycket kostar bananer just nu?
Jag undrar bara hur mycket bananer kostar per kilo i sverige just nu.
Jag undrar bara hur mycket bananer kostar per kilo i sverige just nu.
18-21 kr/kg
I bästa fall kan de gå ner till 9kr/kg på billigaste affären
Åh så avis! Billigaste bananerna jag har sett i år typ kostar 42 kronor/kg. Jag vill bara springa till affären och köpa men det är ju ändå dyrt! Men tidigare har de kostat över 100 kr/kg. Pga alla cyklonerna och översvämmningar i Queensland.
Ja usch jag har hört om det.. är alla frukter så dyra nu, eller mest bananer?
köpte bananer igår på en utländsk mataffär betalade 10,90 kg
Jag köpte ekologiska bananer på Ica Kvantum för 14.90/kg. Kanonpris på världens godaste bananer
Det är bara bananerna som är drabbade. Eller kanske annan tropisk frukt men det har jag inte märkt av (den är alltid dyr här nere i söder). Men bananplantan är så skör + att de är en tvåårig växt så det tar ju ett tag för den att växa upp igen.
Finns dock äpplen och päron och apelsiner hur mycket som hellst :) Men jag saknar mina bananer... gillar banan som mitt nick kanske antyder .
Jag har aldrig tänk på vad dom kostar......köpte senast i går.
Ibland önskar jag att vi importerade frukt och grönt här också. Men sen tänker jag att jag aldrig köper det ändå. Varför ska jag köpa apelsiner som har skeppats hit från USA när det finns så goda fina från den lokala bonden, liksom. Men ibland så... när det inte är sesong eller hela landets skörd har förstörts... då önskar man
Tack alla som svarat. Det är så interessant att jämnföra!
Dyra har ocksa, fast inte lika dyrt som I Sverige verkar det som. $2 kilot ar det har (QLD). Dump-priser att vanta dock da alla plantorna planterades om efter de vart forstorda, da nu mognar allt samtidigt. Mums :)