• Anonym (kan jag??)

Kan jag dricka alkohol ikväll om jag sprutade in restylane i läpparna igår?? nån?!

Kan jag dricka alkohol ikväll om jag sprutade in restylane i läpparna igår?? nån?!

var på kliniken igår kl 15 och fick restylane i läpparna..svullnaden har lagt sig jättemkt.. bara lite blåmärken kvar på läppen.. 

tacksam för svar! 
  • Svar på tråden Kan jag dricka alkohol ikväll om jag sprutade in restylane i läpparna igår?? nån?!
  • Modesty Blaise

Kanske inte genom sugrör? Kan du röra på överläppen? 

Klipper in info:

"Under 12 timmar efter behandling ska du undvika överdrivet minspel, dricka alkohol och använda makeup. Under två veckor efter behandling ska du försöka att undvika extrem exponering i solen, UV-ljus, minusgrader och bastubad."

Källa:  www.estetikkliniken.com/empty_48.html

• Anonym (kan jag??)
    Modesty Blaise skrev 2011-08-13 19:19:30 följande:
    Kanske inte genom sugrör? Kan du röra på överläppen? 

Klipper in info:

"Under 12 timmar efter behandling ska du undvika överdrivet minspel, dricka alkohol och använda makeup. Under två veckor efter behandling ska du försöka att undvika extrem exponering i solen, UV-ljus, minusgrader och bastubad."

Källa:  www.estetikkliniken.com/empty_48.html

ok.. ringer 1177, ska kolla me dom... ja det kan jag.. känner mig ej så svullen längre, inte så öm heller , typ ingenting..  snackat nu me en sjuksköterska på 1177..hon va inte så insatt i det, men hon trodde jag kunde dricka alkohol ikväll..."det e ju ett medel som sitter i som ska göra att dina läppar ser större ut..du har ju inget öppet sår..så det borde ju gå?"
  • Modesty Blaise

Läkemedelsupplysningen vet nog mer än vad 1177 gör (men de har inte öppet på helgerna), eller kanske giftinformationscentralen.

• Anonym (kan jag??)
    Modesty Blaise skrev 2011-08-13 19:34:19 följande:
    Läkemedelsupplysningen vet nog mer än vad 1177 gör (men de har inte öppet på helgerna), eller kanske giftinformationscentralen.

jag tar några öl... men ska inte supa mig under bordet.. men jag frågade hon som gjorde injektionen på mig just det me alkohol..hon sa "jo , men hört att rött vin kan va dåligt för restylane"? hmm öh okej.. aja, men medlet e ju i läpparna, har ju inte opererats å har ej öppet sår.. fritt fram
Svar på tråden Kan jag dricka alkohol ikväll om jag sprutade in restylane i läpparna igår?? nån?!