• Lykkeli

Vilken storlek? 80 eller 90 på Didriksons overall

Min dotter är ca 83 cm lång just nu.
    Vilken storlek ska jag välja på en Didriksons vinteroverall??

Har hört att den är stor i storlek, men att köpa en 80 tar emot...men den kanske räcker?!

Kan ni hjälpa mig med er erfarenhet av didrikson!!

• Svar på tråden Vilken storlek? 80 eller 90 på Didriksons overall
  • Mabaja

Jag har köpt deras galonställ och ja storlekarna är väldigt stora! Använder 80-86 på min dotter och hon typ drunknar i stl 80. Byxorna är typ 1 dm för långa.

Blev lite ot men jag känner att de verkar väldigt stora.

• SophiaM

Storlek 80 räcker absolut. Dom är väldigt generösa i storlekarna!!

• Cia o krabaten

Köpte en i 90 förra sommaren till min son som fyllde 2 i slutet av sommaren och är ganska stor.
     Den har varit rätt stor på honom hela vintern och han kan säkert ha den nu också när han är ca 1m.
     Har för mig att de kan ha 80 upp till de är 90cm och 90 upp till de är 100cm osv i Didrikssons storlekar.
    Kanon overall för övrigt! 

• MajaVira
    Cia o krabaten skrev 2011-08-14 08:46:20 följande:
    Köpte en i 90 förra sommaren till min son som fyllde 2 i slutet av sommaren och är ganska stor.
     Den har varit rätt stor på honom hela vintern och han kan säkert ha den nu också när han är ca 1m.
     Har för mig att de kan ha 80 upp till de är 90cm och 90 upp till de är 100cm osv i Didrikssons storlekar.
    Kanon overall för övrigt! 
    Overallerna från säsongen 2009/2010 var riktigt stora. En storlek 90 då var lika stor som 100 från säsongen 2010/2011. Om du köpte din förra sommaren utgår jag från att det var 2009 års modell, så om de inte gjort om storlekarna igen är de alltså betydligt mindre numera.
  • Farfalla

Pröva! Annars kan du aldrig veta... deras modeller skiljer något enormt på storlek!

• Mizzz

Om de är som förra säsongen skulle jag välja 90!

• cocos87

Min dotter är 86 cm lång och hon har galonställ i strl 80 som sitter jättebra, jag har även testat overallen som hon hade förraåret (didriksons strl 80) och den sitter perfekt!

Nathalie 090607, Leo 101105
  • mie02

Oj då, då dröjer länge det innan sonen (nu 75 cm) kan ha 90-overallen jag fyndade för 250kr! Vanliga kläder har han 80 nu.

Svar på tråden Vilken storlek? 80 eller 90 på Didriksons overall