• Anonym (mia1979)

Beteendevetare/socialt arbete - lön och tips?

Jag är snart färdig beteendevetare, och har börjat kika runt på jobb. Eftersom jag gärna inte sitter instängd på kontor som förr om åren, behöver jag tips på sociala arbeten som är "ute" i verksamheten, eller som är något rörliga...

Ni andra som är beteendevetare/socionomer, vad jobbar ni med? Vilka arbetsuppgifter har ni?

Behöver även få tips kring lön, vad fick ni i ingångslön och vad tjänar ni nu? Ålder och del i landet?

Hur trivs ni - bra/dåligt?       

• Svar på tråden Beteendevetare/socialt arbete - lön och tips?
  • Anonym (Handläggare)

Jag är socionom, arbetar som biståndshandläggare. Det är ett relativt rörligt jobb med en del hembesök. Har 24.000kr i lön, ca 1 års erfarenhet. På min arbetsplats anställs endast socionomer. Jag är 29 år och bor i Stockholm.

• Anonym (mia1979)

Tack! Aha, juste man måste vara socionom för de tjänsterna...

• Anonym

Det finns inte mycket jobb som beteendevetare... tyvärr. De flesta kräver att man ska ha socionomexamen....

• Anonym

Jag är beteendevetare och jobbar som behandlingsekreterare för missbrukare har 22500. Men är inte alls nöjd med det, är inte nöjd föränn jag har minst 24000.
    Visserligen är jag förhoppningsvis inom kort färdig kriminolog också så jag har ju totalt pluggat i 5 år.

Man kan få massa jobb som beteendevetare, men oftast inte inom socialtjänsten, dock jobbar jag ju där:) 

• Anonym (mia1979)

Trivs du att jobba där du är nu? I så fall är lönen sekundär... Hur mkt kan du få som kriminolog på samma s tälle? Ja, rimligt är väl minst, minst 24' efter flera års studier??

• Ziroz

Beroende på om du bor i en stor eller liten kommun så finns det ofta en resursenhet i stora kommuner som arbetar med behandlande arbete och där är det vanligt med beteendevetare.

Jag är utbildad socionom, 1 års arbetslivserfarenhet som socialsekreterare och arbetar i en mindre kommun och har 23500 i lön.

• tingloo