• Alvi

Missade min tid på MVC för att jag låg och födde barn då - vad göra nu?

För fem dagar sedan födde jag en flicka, 3,5 timme efter att jag skulle varit hos min barnmorska på MVC. Jag vet att hon kollar min journal om jag inte dyker upp så hon fick ju se att jag var på förlossningen, men ska jag höra av mig ändå?

Det känns så fånigt, här har jag gått hos henne X antal gånger sedan jag blev gravid och jag hade en tid inbokad men kunde inte komma, ska jag nu inte höra av mig förrän till efterkontrollen om massa veckor? Hur gör man?

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Missade min tid på MVC för att jag låg och födde barn då - vad göra nu?
  • Triple Trouble

Ring och säg att du fött barn

• Luullis

Har du bokat tid för efterkontrollen? Annars hade jag ringt och bett om ursäkt och samtidigt bokat en tid till det.

• CamillaWikvist

Man hörs av vid bokning av efterkontrollen, tänk vad många samtal hon annars skulle få ta emot ! ;)

• Echidna

Nej du behöver inte ringa henne och tala om att du fått barn, det fattade hon nog ändå. Ring om nån månad för bokning av efterkontroll.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Pinkflower880

Jag fick min dotter dagen efter jag varit där. Nu kom hon nästan tre veckor tidigt, så när vi kom hem ringde jag och avbokade den sista tiden jag hade dagen innan det utsatta BF. Samtidigt fick jag en tid för efterkoll.
    Men här så får de en notering när man fött barnet, då kan de se när vissa missar tider, vilket händer då och då.
    Så ring dit och säg att du fått barn, det vill de säkert gärna höra från dig.

• Boosse
    Luullis skrev 2011-08-13 22:04:43 följande:
    Har du bokat tid för efterkontrollen? Annars hade jag ringt och bett om ursäkt och samtidigt bokat en tid till det.
    Bett om ursäkt? Oj, förlåt att jag inte ringde, jag födde barn, ber om ursäkt? :)
    Nu hon ser ju det i sina journaler. Efterkollen är ju inte förän 3 månader efter eller något liknande så ring när det börjar närma sig bara.
  • molly50

Jag fick min son på samma dag som jag hade tid för konntroll på mvc. De hade själva ringt och frågat efter mig på mitt mobilsvar så jag ringde upp dem och sa som det var bara. Vilket de redan hade sett via sina datorer.
    På samma gång så bokad ejag tid för efterkontroll. Jag kommer att göra samma sak om det blir likadant med barnet jag väntar nu. 

• KasperSixten

min BM berättade att hon varje morgon gick ignom dagens "patienter" och kollade av ev förlossningar.  Hon räknade alltså att några inte skulle dyka upp. 

• Luullis
    Boosse skrev 2011-08-13 22:07:15 följande:
    Bett om ursäkt? Oj, förlåt att jag inte ringde, jag födde barn, ber om ursäkt? :)
    Nu hon ser ju det i sina journaler. Efterkollen är ju inte förän 3 månader efter eller något liknande så ring när det börjar närma sig bara.
    Trodde hon menade att hon skulle höra av sig för att hon missat tiden (Har själv missat tider men inte ringt fören jag behövt boka en ny men jag fick uppfattningen om att hon ville höra av sig pga det - tolkade TS fel!)
  • Blomman80

Hade tid samma dag och på morgonen åkte vi till förlossningen. Mitt i all kaos tvingade jag min sambo att ringa MVC och avboka tiden. Vet inte riktigt hur jag tänkte, inte bryr de sig eller tar illa upp om en höggravid inte dyker upp. De kan ju lägga ihop 1+1. Du träffar ju henne på efterkontrollen, förklara då det du vill förklara.

Svar på tråden Missade min tid på MVC för att jag låg och födde barn då - vad göra nu?