Visa känslor...
Hej.
Brukar inte ofta skriva på forum om problem och dyligt men idag känns det som jag gör ett försök.
Lever sen 2 år tillbaka med en underbar fru (nyligen gift oss) och hennes lilla pojke på några år från ett
tidigare förhållande. För tillfället så väntar vi barn och frun är ganska så känslig just nu under graviditeten.
Idag så blev det lite tjafs hemma. Ni vet dom dåliga dagarna som kommer ibland. Har lärt mig att gå min väg
för en stund när det börjar hetta till ordentligt hemma för att vi båda skall lugna ner oss och det inte skall
bli värre.
Efter en stund så kunde vi sitta ner och diskutera igenom saker som stör och vad som är "fel"
Min fru säge att jag har blivit tråkig. (Jag är 32 hon 24) Att jag inte mera kommuniserar hemma med henne
och berättar mina känslor och tankar. Efter att min sk. mamma dog förra sommaren så har jag själv märkt att
jag har blivit ganska känslokall. Har tex. inte kunnat gråta på ett år fast jag innom mig har kännts som jag skulle behöva göra det. Känns som det skulle vara något fel på mig... :/
Min fru och jag jobbar båda skiftes arbete och måste säga att hon jobbar jätte mycket och har många järn i elden på jobbet. Känns som hon ibland håller på och kör slut sig.
Hon sade tex. idag att hon skulle behöva en veckas semester från både mig, pojken, ex-mannen och jobbet
för att kunna gå vidare och lugna ner sig.. Vad betyder det här..?
Tycker själv jag är en god lyssnare och lyssnar på henne när hon berättar om sin dag och och vad hon har gjort men själv så har jag inte så mycket att berätta åt henne om hur min dag har varit. Vet inte värför...
Hon sade idag att hon behöver närhet och känslor med i förhållandet men har märkt att ger jag henne komplimanger, saker (blommor osv.) och kramar och pussar så verkar det inte räcka eller så märker hon det
bara inte. Har alltid under vår tid köpt minst en gång i månaden blommor år henne och skickar ofta söta sms
åt henne för att pigga upp hennes dag. Säger åt henne ofta hur duktigt hon gör allting hemme och på jobb, hur bra mamma hon är osv.
Tyvärr så har vi för tillfället så lite gemensam tid tillsammans och det tar på mig ganska mycket. Och henne oxå fast hon inte säger det rakt ut. Hon har sin egen tid och tid med vänner på kvällarna när jag sätter pojken och sova för att det fungerar bäst om jag sätter honom och sova. Annars skall han bara vara uppe och "bråka" med mamma :D
Märker nog själv att jag kanske har blivit lite tråkig och dålig på att hitta saker på tillsamman med henne den senaste tiden. Känns som vi inte skulle ha tid att göra saker och sen när vi har tid så står det helt tomt i mitt huvud vad vi skall göra :/
Känns som jag inte kommer ihåg hur man lever tillsammans med någon mera :( Tacksam för visa ord...