• Svar på tråden Fin film om ett familjehem
  • Kimona

Kollar på den nu, men gud va jobbig hon mamman var i början... "Man älskar den redan, ser du, ser du?"... suck

• tinnor

såg den för några dagar sedan. usch vad ag lipade ett tag. Riktigt fin dokumentär.

• bastardized

Väcker känslor och är mycket inressant, tack.

• jeppsson
    smulpaj01 skrev 2011-08-14 03:45:43 följande:
    har inget ljud på den här datorn..... trist
    Ja det va synd för just ljudet va det som va det som berörde ..... inte bara det som sas utan den tysta barn sången som en av flickorna sjöng filmen igenom, allt "ljud" va känslomässigt!
    Vad "flummigt" det låter men men....svårt att förklara "ljudet" i en film:) 
  • smulpaj01
    jeppsson skrev 2011-08-14 04:00:43 följande:
    Ja det va synd för just ljudet va det som va det som berörde ..... inte bara det som sas utan den tysta barn sången som en av flickorna sjöng filmen igenom, allt "ljud" va känslomässigt!
    Vad "flummigt" det låter men men....svårt att förklara "ljudet" i en film:) 
    ok..... då ska jag kolla på en annan dator imorgon
  • jeppsson
    smulpaj01 skrev 2011-08-14 04:05:46 följande:
    ok..... då ska jag kolla på en annan dator imorgon
    Det tycker jag du ska göra för den va relativt "ovinklad" tycker jag mot vad man sett just när det kommer till placerade barn, familjehem o bioföräldrar
    Ett tv program kan vinklas så mycket så man till slut tror på varenda minut man ser o hör bara för att "dom" vill få oss att göra det och sen innehåller programmet 25% ren fakta/sanning
  • Grätchen

Fin dokumentär!

Jag är lite nyfiken på ifall det är vanligt familjehem låter en kalla dem för mamma och pappa?
    Blir inte det lite konstigt när tanken är att de ska återförenas med biologiska mamman och pappan?

• Kimona

Dokumentären i sig var bra tycker jag, men jag kände verkligen med Nikkis mamma (om det nu var sant det hon sa) att de bara antog att hon var missbrukare och tog dottern ifrån henne.

Svar på tråden Fin film om ett familjehem