• Jose

Hur får man bort den?

Hur får man bort den där putmagen som hänger kvar och hänger över byxkanten?? Den lilla bullen som är kvar, efter graviditeten!!!??!?!? gaah, jag blir lite tokig på den!

• Svar på tråden Hur får man bort den?
  • Lovelo

Jag undrar samma sak? Är tillbaka på ursprungs vikten men har mage (hud?) kvar!!!!? Vad göra? Försvinner det av sig själv? Hmm...

• Oförglömlig

När fick ni barn? Jag gick ner all min vikt men får inte min platta mage igen..... Har inte häng bara mer mage än innan. 1,5 år senare fortfarande samma vikt och fortfarande inte lika platt mage. Tror inte vissa får platt mage igen och vissa får tillbaka hela sin gamla form. Om det bara e ett halvår så fortsätt träna och tänk på kosten. 2 år så ja träna och hoppas på det bästa. Bara att ligga i.

• Lovelo

Jag fick min flicka för bara 8 veckor sen så känner mig inte stressad öht, men undrar mest bara om magen kmr försvinna med tiden.. Trodde verkligen inte att jag skulle ha tappat typ alla de 22kilon som jag gick upp under grav redan, men har bara ca 4kg dit och då har jag inte gjort ett jota för att gå ner dem utan bara ätit normalt! Drar huden åt sig igen efter grav? Hur blev det för er?

• mamma1986

Under min graviditet gick jag upp totalt 10 kg, efter förlossningen gick jag ner 16 kg på bara några månader, och då försökte jag inte ens att gå ner utan det bara rann av mig ändå. Så nu 3 år efter har jag fortfarande min normal vikt. 61 kg till mina 175 lång, lever för min träning och promenader men det stora missödet är att jag fortfarande har hud/mage som putar åt alla håll när jag sätter mig ner trots gym och löpning :/
    men jag får väl nöja mig med att magrutorna syns när jag står upp iallfall och kroppen sträcker mer på fläsket.

Så är det någon som ha tips för hur man kan få tillbaka en riktigt slank mage utan bulan så hojta till!! =)    

• Mela78

Plankan har jag hört är knepet. 

• Carisma95

Det beror ju helt på om det är fett eller hud....?

Är det uttänjd hud är det nog mer eller mindre kört. Är det fett är det mag-styrkeövningar (t.ex. vanliga situps och plankan) som gäller, men i KOMBINATION med fettförbränning/konditionsträning. Ingen blir av med magfett genom enbart situps..

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Jessi1982
    Carisma95 skrev 2011-08-15 14:17:19 följande:
    Det beror ju helt på om det är fett eller hud....?

Är det uttänjd hud är det nog mer eller mindre kört. Är det fett är det mag-styrkeövningar (t.ex. vanliga situps och plankan) som gäller, men i KOMBINATION med fettförbränning/konditionsträning. Ingen blir av med magfett genom enbart situps..

Exakt vad jag tänkte skriva :).

• änglavinge

Jag är precis i startgroparna med att börja träna (har oxå kvar en putande mage efter 2 grav.) men behöver nu lite råd märker jag :) Jag trodde att det räckte med att bara träna magen och skippa kondition/förbränning. Men det går alltså inte? Grejjen är att jag är på tok för smal redan och är rädd om varje litet kilo jag har :) Men jag behöver bygga upp lite muskler, bl.a. mage och rygg. Ska jag köra kondition iaf då men kanske äta ngt proteintillskott?

Ber om ursäkt till dig ts för att jag hoppar in så här i din tråd...

• Carisma95
    änglavinge skrev 2011-08-15 19:37:37 följande:
    Jag är precis i startgroparna med att börja träna (har oxå kvar en putande mage efter 2 grav.) men behöver nu lite råd märker jag :) Jag trodde att det räckte med att bara träna magen och skippa kondition/förbränning. Men det går alltså inte? Grejjen är att jag är på tok för smal redan och är rädd om varje litet kilo jag har :) Men jag behöver bygga upp lite muskler, bl.a. mage och rygg. Ska jag köra kondition iaf då men kanske äta ngt proteintillskott?

Tyvärr kan man inte punktförbränna, oavsett om det gäller mage, lår eller någon annan kroppsdel. Vill man förlora fett (om det är nu det man har, och inte hud?) så är det fettförbränning/kondition som gäller. (Samtidigt som man ev. ser över kosten).

Sen kan man naturligtvis köra styrkeövningar och "tajta" till kroppen/kroppsdelarna en del, men man blir inte av med "flötet" på det viset.

Problemet är ju (som du säger) att kör man fettförbränning tas det fett från hela kroppen. Inte bara från magen (eller låren, eller...)
  • Hon prinsessan

Plankan.

Eller kniven ;)

• Jose
    änglavinge skrev 2011-08-15 19:37:37 följande:

Gör INGENTING alls, låna du på du, jag är lika intresserad;)

Men det är ju så också, vill du gå upp i vikt så måste du ju äta mer än du förbränner. Det innebär inte att man blir fet utan musklerna blir ju då fina:)

Jag hoppas min putmage försvinner, det jobbiga är ju som mamma1986 skriver är ju att det pluppar ut lite här och var, när man står ser man ju relativt bra ut;)

Tack för era svar!!
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Jag blev inte av med min mage ens när jag var nere på 48 kg till mina 173 cm. Vissa har nog mer tur än andra. Jag valde att lägga pengar på det, mådde jättedåligt. Bukplastik var enda hjälpen för mig. Dyrt? Ja men värt varenda krona. Bilder för den som vill se :)

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • anansie

Plankan... Sit ups är riktigt dumt att göra efter graviditeten, det får du snarare mer putmage av.

• mintpastill

Känner mig som en nyfrälst, nämnde henne nyss i en annan tråd. Testat Olga Rönnbergs MammaFitness? Hon förespråkar Plankan och skriver att hon absolut avråder från vanliga situps. Särskilt för nyförlösta, men även oss andra. :)

• Jose

Ja plankan är bra! Ska väl kanske bara ge mig fan på att träna mer;) Man blir ju inte fastare av att bara gå ut och gå... Eller;)?

• Carisma95
    Jose skrev 2011-08-23 23:23:59 följande:
    Ja plankan är bra! Ska väl kanske bara ge mig fan på att träna mer;) Man blir ju inte fastare av att bara gå ut och gå... Eller;)?
    Som sagt, en kombination är ju den bästa. Går du ut och går förbränner du ju fett så det blir lättare att se magmusklerna efter ett tag. Men styrkeövningarna är ju för att stärka bålen.
  • Americanstylemom

Jag har också hört av både personliga tränare och sjukgymnaster att plankan är det mest effektiva för grav.magen. Sedan har de även rekommenderat att man hela tiden (eller så ofta som möjligt ) ska hålla in magen för att strama upp de innersta musklerna på magen.

Svar på tråden Hur får man bort den?