• Carin82

Får man ta med sig ett HELT paket välling i handbagaget?

Nu i september ska jag och min familj åka till Spanien och då ska vi inte ha med oss något stort bagage utan vi ska bara ha med oss handbagage.
    Frågan är om man får ta med sig ett HELT oöppnat vällingpaket i handbagaget eftersom våran dotter dricker ju detta 2 gånger om dagen och vi ska ju vara borta en hel vecka så det kommer ju gå åt lite välling då.

Någon som vet något om detta?
    Har försökt hitta något om det på Ryanairs hemsida men det står ju bara om barnmatsburkar.

Tack!

• Svar på tråden Får man ta med sig ett HELT paket välling i handbagaget?
  • Hillbilly

Flytande dryck brukar tillåtas. Oöppnade. Köp färdiga tetror om du är osäker....

• Carin82

Ja, tetror kanske kan vara en ide. =)

Ja, vi tänkte att vi skulle prova att bara ta med oss handbagage, vi är ju 6 stycken så det borde gå att packa ihop 6 handbagage så att vi få med oss det vi ska dit och hem.

• Mini mE m Minisarna

Åkte med Ryanir för ett par mån sen med 3 st oöppnade tilläggs pkt i handbagaget.
    Helt utan problem!
    Annars säljs ju välling i spanien, om något dyrare...
    Ha en trevlig resa!

• LilaFjäril

Tänk på att man inte får ta med sig hur mycket flytande som helst i handbagaget. Och de kan be er öppna och smaka på "maten" och då är de ju förstörda. 
    När vår äldsta son var liten krävde de att vi skulle öppna och smaka på hans burkmat. Och nu är ju reglerna ännu hårdare. Låter säkrare med pulver.

Säljs välling i Spanien?
    Vi brukar åka till England och de har inte välling. De har bara någon slags mjölk till mindre barn. Inte alls lika mättande. 

• MajaVira
    Hillbilly skrev 2011-08-14 11:04:13 följande:
    Flytande dryck brukar tillåtas. Oöppnade. Köp färdiga tetror om du är osäker....
    Det är ju just flytande dryck / vätskor i allmänhet som är problemet, även om det finns undantag för barnmat. Vällingpulver finns det inget som helst förbud mot att ta med på flyget, det är dessutom mycket lättare än färdiga tetror.
  • Mini mE m Minisarna
    LilaFjäril skrev 2011-08-14 12:41:14 följande:
    Säljs välling i Spanien?
    Vi brukar åka till England och de har inte välling. De har bara någon slags mjölk till mindre barn. Inte alls lika mättande. 
    Ja, större turistorter brukar ha iaf någon affär dit dom importerat, vanliga Semper.
    Vi var i Grekland för ett tag sen, där sålde dom enbart NAN i "vanliga" affärer men vi hitta en mindre danskägd butik där dom sålde semper-välling.
  • Mizzz

Mini, nu tänker du på ersättning eller hur? För NAN finns ju inte som välling.

• Blomma80

Borde inte vara något problem, lägg bara upp "baby" produkterna i en egen bytta när de scannas i säkerhetskontrollen. Vi kunde ta med välling, drikki och vanlig festis utan problem till vår 1åring.

• MajaVira
    Blomma80 skrev 2011-08-14 20:29:08 följande:
    Borde inte vara något problem, lägg bara upp "baby" produkterna i en egen bytta när de scannas i säkerhetskontrollen. Vi kunde ta med välling, drikki och vanlig festis utan problem till vår 1åring.
    Vanlig festis är inte att rekommendera, vi fick slänga detta i säkerhetskontrollen på Arlanda då det inte räknas som barnmat. Om det är Semper/Nestle/etc fruktdrycker är det okej enligt reglerna, men inte vanlig festis/mer.
  • Blomma80

Då missa de väl den för vår del :) men sånt finns ju å köpa inne på terminalen och på själva flyget så det e ju inte hela världen.

• N88

Pulvervälling får du ta med hur mycket du vill, tänk på vikten bara.

Flytande färdigblandad välling, som jag antar att det är i det här fallet?, får du i princip också ta med dig hur mycket du vill av. Men tänk bara på att du kan tvingas smaka på vällingen. Det är därför ingen större hit att ha hela veckans välling i handbagaget om det nu är så att du plötsligt måste smaka på alla. Men hållbarheten kanske räcker ändå?

• Mini mE m Minisarna
    Mizzz skrev 2011-08-14 15:28:48 följande:
    Mini, nu tänker du på ersättning eller hur? För NAN finns ju inte som välling.
    Ja, NAN är ersättning, men det jag menade var att jag bara hittade det i "vanliga" affärer och en del,
    lite mer turistaffärer hade VÄLLING, SEMPER.

Men sen ja, NAN är ersättning, men det finns ju NAN till ganska hög ålder har jag för mig?
    Och ännu mer utomlands...för dom har ju inte välling. 
  • Agnes och Ville

Vi hade varsitt paket välling i handbagaget när vi åkte till Thailand...inga problem!

Svar på tråden Får man ta med sig ett HELT paket välling i handbagaget?