• Anonym (illamående)

När börjar lergigan comp verka för er?

Hej! Testat lergigan nu i 4 dagar men osäker på resultatet.. Första timmen efter jag tagit dem så mår jag inget bättre alls. Får hålla mig så att jag inte spyr upp dem.. Sen kanske efter 1½ timme känner jag mig lite bättre, men kan ju bero på att ibland har jag vilat eller kanske ätit lite. Frågar därför er som äter lergigan hur ni tycker att de verkar? Med en gång eller tar det lång tid? Känns ju onödigt att ta dem om de ändå inte fungerar..

• Svar på tråden När börjar lergigan comp verka för er?
  • lightfish

Tar du Lergiganen EFTER att du ätit lite? Annars är ju risken stor att du mår likadant eller mer illa efter att du tagit Lergiganen. Hur många tabletter tar du om dagen?

• Anonym (illamående)

Jag tar en tablett om dagen. Har tagit tabletten vid elvatiden varje dag då jag känner att jag börjar må illa. Brukar må mycket bättre efter att jag ätit.

• Anonym (illamående)

Menar du att du tycker att jag ska äta lite innan jag tar tabletten?

• Anonym (illamående)

hur lång tid tar det innan ni känner förbättring?

• lightfish

Det står till och med i bipacksedeln att illamående och kräkningar kan undvikas om den intas i samband med måltid, alltså efter du ätit. Jag föreslår att du äter frukost och sen tar tabletten. Tar du den för att du mår illa pga graviditet?

• lightfish
    Anonym (illamående) skrev 2011-08-14 13:55:55 följande:
    hur lång tid tar det innan ni känner förbättring?
    Mellan 30 min upp till 1 timme. Jag kan berätta att jag kräkts mig igenom två graviditeter från v.5 tills förlossningen. Har tagit en hel del medicin för det.
  • Anonym (illamående)

ok, tack! Jag har faktiskt inte läst bipacksedeln så noga.. Då ska jag testa att göra så! Tar det för grav. illamående.

• Sol Angelica

Jag tog mina tabletter i sängen innan jag ens gick upp. Sen tog det drygt en 15 min innan dom hjälpte. Tog jag dom i samband med att jag åt, så spydde jag garanterat upp dom.

Men äter du Lergigan, eller Lergigan Comp?? Är stor skillnad på dom...

• LindaMarita

Jag brukar äta cirka halva måltiden och sedan tar jag tabletten och äter upp resten av maten. Känner ofta effekt efter cirka en halvtimme till en timme. Men vissa dagar mår jag dåligt även om jag tagit tabletten...

• Eisa

Jag kände alltid effekt efter 10-15 minuter. Spelade ingen roll om jag ätit eller inte osv. Jag var så extremt jävla dålig när jag fick de där tabletterna. Var ett vrak som behövde läggas in på sjukhus. Och på 15 minuter efter första tabletten blev jag en ny människa.

Helt fantastiska tabletter!!!

Svar på tråden När börjar lergigan comp verka för er?