• Jessicaan

Så irriterad på min man!

Han säger till mig att man inte kan få allt. Jag hade planer på att börja plugga nu när dottern börjar dagis, för jag skulle så gärna vilja bli lärare. Har ett kvällsjobb nu, har dottern under nätterna när hon vägrar sova, och har henne hela dagarna fram till de är dags för jobb. Inget jag klagar på men trött på att min gubbe jämt ska få som han vill! Har nu blivit gravid igen, och han SKA ju ha en till. Jag känner mig inte alls redo.(Gravid trots p-piller)
    Men han ska ha en till, han ska få plugga igen för han vill ta grävmaskinkort. Och jag ska bara få vara hemma och vara mamma. De skulle inte göra mig något om de inte var för att han sa : Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Blir så trött på honom för att han absolut inte kan respektera mina önskemål.

• Svar på tråden Så irriterad på min man!
  • LilaFjäril

Det är klart att du ska plugga om det är vad du vill. Varför har du dottern hela natten? Ni kan väl turas om? Eller i alla fall på helgerna. 

Jag skulle nog använt samma uttryck tillbaka, om det var min man. Han kan inte få allt. Nu har du varit mammaledig och är gravid igen. Så det är ju nu som du har möjlighet att plugga innan babyn kommer. Han kan väl vänta och ta det nästa år?

Tycker det känns som att det är lätt för männen att ta för sig mer när man har barn. Man måste verkligen förklara allt som jag själv tycker är självklart. Typ att dela på det som behöver göras eller att det inte måste vara mamman som automatiskt ska ta hand om den yngsta. Det sliter på relationen...

Hoppas du kan få din man att lyssna. 

Svar på tråden Så irriterad på min man!