• systersandra

Tradera-skicka med schenker

Tänkte börja sälja på tredera och ska bla sälja dyra kläder så jag vill gärna skicka med schenker
    då det blir rekommenderat.
    Problemet är att jag kan inte få det billigare än 55 kr.Även om paketet är tex 20 cm ggr 10 cm och väger 200 g
    så kistar det 55 kr.
    Jag har sett många på tradera som skickat grejer för 42 kr,tallrikar,kläder mm.
    Gör jag fel eller lägger de mellanskillnaden själva för att få ett bra betyg på frakt?

• Svar på tråden Tradera-skicka med schenker
  • Liil

20x20x15 cm  och upp till 1 kg kostar 42:- om du bokar Schenkersfrakt via Tradera. Precis som  Super Puma skrivit.  Här där jag bor och vid mina inlämningsställen så måste jag ha betalat via internetbank innan och skrivit ut föjlesedeln hemma och tejpat på egen kartong. Säkert olika på olika ställen. Lycka till!

• E466

Bokar man inne på Tradera får man ta del av någon slags rabatt, då blir fraktpriset billigare än om du bokar direkt på Schenkers sida. För småsaker är Posten billigare, fördelen med Schenker är paket-spårningen, du ser hela tiden var paketet är och att det hämtats ut, och kan visa att du faktiskt skickat iväg det. Tror att det är lilla paketstorleken, S, som vanligen kostar 55 kr men som blir 42 kr om du direktbokar inne på sajten. Ett vanligt misstag är att man inte orkar mäta storleken på paketet, gissar 42 kr, men att det blir dyrare pga att det blir ett M, L, XL eller XXL-paket.

• systersandra

Tack för hjälpen,visste inte att man kunde få billigare via tradera utan jag gick in på schenkers hemsida direkt.

Svar på tråden Tradera-skicka med schenker