gift men väldigt kär i en annan
Skriver här för det finns ingen jag kan berätta detta för. Har så mycket tankar och känslor inombords som jag inte får någon rätsida på.
Jag är gift och i 35-årsåldern. Jag har ett bra liv med bra jobb, bra ekonomi, bor fint, god hälsa, rik fritid och många vänner. Mitt äktenskap är helt ok - väldigt sällan bråk, vi fördelar uppgifterna ganska lika, vi har ganska många gemensamma intressen och vänner. Det jag kan sakna är att vi inte pratar så mycket med varandra om annat än vardagliga saker, samt att sexlivet inte är ultimat längre (sex kanske 2-4 ggr/månad, han har svårt att få mig att komma och själv kommer han för snabbt).
För ett halvår sen träffade jag en annan man via mitt jobb. En inhyrd konsult som jobbar hos oss en gång i veckan, ibland varannan. Han är också gift. Vi klickade direkt och det kändes som om vi varit vänner i flera år redan. Ganska snart började jag känna mig attraherad av honom sexuellt, men i början skrattade jag mest bort det och tänkte att så blir det ju ibland. Man går knappast igenom ett helt liv utan att nån gång känna attraktion för andra.
Men så började jag märka ett visst gensvar från hans sida. Han betedde sig annorlunda mot mig jämfört med kollegorna, började ge mig en kram varje gång vi sågs, bjöd ut mig på lunch och fika, började intressera sig för mina intressen, dröjde sig kvar och så alla blickar... Men helt outtalat och tillräckligt subtilt för att man inte ska känna sig helt säker.
I takt med att vi lärde känna varandra bättre och jag började tycka allt mer om honom utvecklades den lilla attraktionen till våldsam förälskelse. Varje dag som går utan att vi ses (vilket är de flesta av veckans dagar) är en vånda. När vi ses känns livet komplett och underbart, samtidigt som jag är fruktansvärt frustrerad av att se men inte röra. Längtan efter att få kyssa honom eller ha sex med honom är så svår, särskilt när jag är nära honom eller våra blickar möts, att kroppen blir helt ur rubbning.
Jag är helt utom mig och vet inte vad jag ska göra. Tyvärr kan jag inte sluta träffa honom utan att vara "sjuk" varje gång han kommer till jobbet, och kollegorna pratar ju om honom så man blir påmind. Jag kan visserligen undvika honom och inte prata så mycket med honom, definitivt inte fika och luncha med honom. Men jag tycker ju om honom så mycket och vill så gärna vara med honom. Jag klarar bara inte av att stå emot. Men samtidigt kämpar jag hårt med mig själv hela tiden för att inte låta det gå för långt. Jag tror på något sätt att varken han eller jag vill riskera något, men samtidigt är det alltför kraftig dragning mellan oss för att kunna undvika varandra helt.
Jag vet inte riktigt vad jag vill med att skriva detta egentligen, behövde bara få det ur mig. Finns det någon annan som är eller varit med om samma sak? Hur gör/gjorde ni?