Emmaljunga Nitro City?
Hejsan! Är det någon härinne som har en? Vi är väldigt sugna på en och skulle vilja veta lite om era åsikter om den!
Vi har en son på 6 månader.
Hejsan! Är det någon härinne som har en? Vi är väldigt sugna på en och skulle vilja veta lite om era åsikter om den!
Vi har en son på 6 månader.
Vi har en emmaljunga nitro. City heter det nog bara om du har liggdelen oxå som heter city och den behöver du ju inte till en 6 månaders. Min son e 5 månader så vi har inte börjat använda sittdelen än men chassit e vi väldigt nöjda med. Precis när han var nyfödd så kändes den ganska stötig men till äldre barn så tycker inte jag att d spelar nån roll att fjädringen inte e så mjuk. Valde just den vagnen för att emmaljunga är en kvalitetsvagn, svängbara framhjul och rejäl sittdel. På det dagiset där han förhoppningsvis ska börja så sover de i vagnen så då är det bra med en stor rymlig sittdel. Är med andra ord väldigt nöjd.
Halloj Panictjej
Har också nitron och gillar den mycket, men tycker att sittdelen har en period då den är för stor för små barn. Min son är också fem månader och jag växlar mellan sitt- och liggdel. Man kan väl sätta en minimizerdyna så sitter de nog lite bättre, men just nu kasar han mest runt på det hala tyget (störde mig på detta när förra sonen var mellan 5 månader och kanske upp till 10-11 månader.) Hade jag fått hade jag haft den ergonomiska sittdelen som nu finns just nu och bytt till denna längre fram. Men den är absolut klockren som sovvagn på dagis, rymlig.
Chassit är kanon, lättkörd och smidig.
Varukorgen är svår att komma åt med sittdelen på.
Sufletten är lång och bra med inbyggt insektsnät.
Hej Purlan! Funderade häromdagen på hur du har gjort med din vagn eftersom våra killar e jämngamla och ungefär lika stora. Funderar på att sätta på sittdelen redan nu men jag drar mig... När använder du sitt- respektive liggdelen?
Verkar som att den fungerar väldigt bra!
Vi har en Teutonia Fun förtillfället men den är oerhört liten i sittdelen redan nu och jag har provat med åkpåse i men det fungerade inte alls, hans ben blev helt mosade!
Min son var för cirka en månad sedan 70,5 cm lång och vägde 8200 gram! Rätt lång för sin ålder.
Purlan - Vi bytte till sittdel för bara någon vecka sedan, min son har inte varit så intresserad av att sitta utan har velat att antingen ligga eller vara i famnen
Lite OT Xofina, hoppas det är ok.
Albin sover i vagnen hemma på dagarna, då har jag liggdelen. Om jag går ut och går och vet att han kommer att sova större delen av tiden har jag också liggdel (med en kudde som backup i korgen). Ska vi på utflykt och han både kommer att vara vaken och sova tar jag sittdelen. (tur man har stor hall och rymmer syskonvagn, Nitro och en extra sitt/liggdel)
Förresten Xofina så använde jag Nitron till store killen ända till småsyskonet kom vid 23 månader. Hade en paraplyvagn ibland om vi skulle ha mycket i bilen, annars var jag helt nöjd. Smidig som en sulky.
Haha förlåt Purlan..blandade ihop er totalt nu
Menade Panictjej förstås!
Wow, det låter ju väldigt bra! Fun:en som vi har nu kommer knappast hålla när han är 1 år...Teutonia har jätte små sittdelar...
Köpte en gammal Emmaljunga (likvärdig) för store killen att ha som dagisvagn och den har han ju än och sover i (2 år och 4 månader)
Vi har också en som vi har haft sedan sonen var ca 6 månader (den dåvarande vagnen gick sönder så vi fick ta ett väldigt snabbt beslut och köpa en ny). Hade aldrig någon liggdel, utan körde på sittdel direkt. Jag håller med om att det kasades runt lite i början, när han fortfarande var rätt liten, men å andra sidan så är det den vagn vi använder fortfarande (han är två år och två månade nu). Den enda nackdelen som jag tycker att vagnen egentligen har är att varukorgen är så svårtillgänglig. Man lär sig hur man skall handera det, men just på den fronten är det ingen superkonstruktion. Annars: stadig, lättkörd, lätt att vända på sitsen, stor flexibilitet i höjden på styret (jag och mannen är väldigt olika långa), fullt liggläge, osv.
Nu blir det dock snart phil och ted - väntar syskon när som helst. Vi kommer iofs fortfarande att använda emmaljungan med mjuklift när vi bara skall iväg med bebisen.
Vi är nästan helt överens nu att det blir en nitro! Weii!
Nu är bara frågan...hur lång leveranstid är det tro?..har hört 10-12 veckor!
Möjligt. Beror på när man beställer för de har fasta tillverkningsdatum (sa de iaf när vi köpte dotterns duo edge 08). Så missar man precis det datumet så får man vänta längre. Men räkna med 10-12 iaf. Vi beställde duo edgen i december och hade bf i april men tror vi hämtade vagnen i februari. Vi köpte våran nitro på utförsäljningen av 10:orna i höstas så vi fick med oss vagnen direkt.
Nu har vi beställt en nitro 2012:a blev det färgen PP black/lime! Kommer vecka 35 och vi längtar massor! Var jätte skön att köra i affären och vår son satt jätte bra!
Wihuuu!