• Anonym (hemlig)

Någon som vet hur man går till väga för att söka kurser på

högskolan? kan man söka när som helst?, Väljer att vara hemlig då ingen i min omgvining vet att jag ska plugga, vill att det ska vara en överasskning för min familj. Efter så många års misslyckanden. 

Söker kurser för att jag är nyligen färdig med mina gymnasiebehörigheter och tills våren vill jag fördriva tiden genom att förbreda mig på att plugga på högskolan därav vill jag läsa kurser!:) 

• Svar på tråden Någon som vet hur man går till väga för att söka kurser på
  • Bambi07

Man ansöker till högskolor och universitet för höstterminen i april, och antagningsbeskeden skickas under sommaren. Till vårterminen söker man i oktober. Vet inte om man kan söka något mer just nu. Skapa ett konto på studera.nu och kika runt där.

• susa

Man kan söka kurser och program som inte är fullsatta en bit in i terminen. Ring till skolan du ska söka till och fråga.

• zygoma girl

Du kan lämna in en sen ansökan till höstens kurser men hamnar då sist i kön, sök via studera.nu. Där står också sista anmälningsdag för vårens kurser.

Tidigare fanns det en hemsida som hette typ "lediga platser.se" men jag hittar inte den nu är jag googlar, annars kan man se via respektive universitet/högskola om det finns lediga studieplatser.   

• susa

www.studera.nu/aw/courseSearchResult.do&period=HT+2011&searchableOnly=on&subject=&publisher=&location=&type=1&type=2&type=3&type=4&type=5&type=6&intensity=2&intensity=3&searchType=advanced&showAdvanced=true&page=1&sortColumn=0&lang=sv

Här kan du anmäla dig sent.

Svar på tråden Någon som vet hur man går till väga för att söka kurser på