• Anonym

Gravid i v 8, men fortfarande inga symptom?!

Jag är gravid i v 8, men känner mig inte gravid. Jag hade ett lätt illamående för någon vecka sedan, men det försvann efter ett par dagar och nu känner jag ingenting. Bortsett från att jag är väldigt trött jämt. Men inga ömma bröst, ingen borttappad matlust som jag haft de andra graviditeterna.. ingenting. Jag har nu inbillat mig att detta innebär att något är fel. Jag har tidigare fått ett sent ma, och då hade fostret varit dött i flera veckor innan det upptäcktes. Så nu tror jag att det är så igen.
    Kan man gå i början av en graviditet utan symptom, trots att man haft både illamående och andra symptom under två tidigare graviditeter? 

• Svar på tråden Gravid i v 8, men fortfarande inga symptom?!
  • clembke

Med min första hade jag liiite illamående o ömma bröst o så.
    När jag blev gravid med 2:an kände jag inget alls, inget illamående, inga ömma bröst osv. Tog 4 tester varav ett hos bm vid inskrivningen - alla visade +. Men min oro fanns kvar. Bad om ett tidigt vul pga att jag inget kände o va orolig, fick ett 2 dagar senare. Där inne fanns ett litet hjärta som tickade o nu ligger mysgrisen på 16 mån o sover i famnen. Dick inga symtomer under hela grav så det va först när magen började växa som jag fattade på riktigt att jag va gravid.
    Så ja, man kan vara utan symtomer. Lycka till

• Anonym

Tack! Jag hoppas att så är fallet här med Men jag vågar inte hoppas. Undra om man kan ringa kk och fråga efter ett vul? Kanske kan mitt tidigare ma och uteblivna symptom hjälpa mig att få ett :-/

• Anonym (löjlig)

men hallå, jag är i vecka 13 och känner knapt nåt, fast magen börjar möjligen växa lite. Har varit på ultraljud, så bebis finns där. Med första barnet tror jag det tog ännu längre tid innan jag kände nåt.

• clembke
    Anonym skrev 2011-08-14 18:49:53 följande:
    Tack! Jag hoppas att så är fallet här med Men jag vågar inte hoppas. Undra om man kan ringa kk och fråga efter ett vul? Kanske kan mitt tidigare ma och uteblivna symptom hjälpa mig att få ett :-/
    Ring åtminstone o prata med dom, men vänta kanske nån/några v till om ifall att du inte är så långt gången som du tror. Ser dom inte hjärtat blir det ytterligare några dagar att vara orolig innan nästa vul görs.
    Tror jag gjorde mitt vul i v 11-12 nån gång.
    Jobbig väntan kanske.
  • Anonym
    Anonym (löjlig) skrev 2011-08-14 18:52:11 följande:
    men hallå, jag är i vecka 13 och känner knapt nåt, fast magen börjar möjligen växa lite. Har varit på ultraljud, så bebis finns där. Med första barnet tror jag det tog ännu längre tid innan jag kände nåt.
    Men hallå! Jag har varit gravid tre gånger tidigare, och haft massa symptom de tre gångerna, tidigt. Du hade inga symptom tidigt med första, så klart du inte oroar dig andra gången när det är samma sak.
    Här är det inte samma sak som de andra gångerna, alltså inte riktigt samma situation som dig. 
  • Lillave

Vill inte låta negativ men det låter inte så bra. 2 av mina grav har slutat med missfall efter att symtomen försvunnit.

Jag skulle nog be om ett VUl så fort som möjligt.

Lycka till!

• Lindis1974

Massor av människor har inga symptom eller väldigt få. Det kan variera massor från grav. till grav. Om du är orolig ring gyn och be om ett VUL. Lycka till.

• Anonym (löjlig)
    Anonym skrev 2011-08-14 19:09:05 följande:
    Men hallå! Jag har varit gravid tre gånger tidigare, och haft massa symptom de tre gångerna, tidigt. Du hade inga symptom tidigt med första, så klart du inte oroar dig andra gången när det är samma sak.
    Här är det inte samma sak som de andra gångerna, alltså inte riktigt samma situation som dig. 
    Oroa sig gör jag ändå, tills jag varit på ultraljud. Menar bara att man inte kan räkna med att känna nåt så tidigt.
  • Anonym

Lillave: åh nu blev jag ännu mer orolig :-/ ringer kk imorgon och hör vad de säger iaf.

• Lillave
    Anonym skrev 2011-08-14 22:24:19 följande:
    Lillave: åh nu blev jag ännu mer orolig :-/ ringer kk imorgon och hör vad de säger iaf.
    Förlåt, menade inte att göra dig ledsen

Hoppas allt går bra för dig!! Håller tummarna!
  • Anonym
    Lillave skrev 2011-08-14 22:28:50 följande:
    Förlåt, menade inte att göra dig ledsen

Hoppas allt går bra för dig!! Håller tummarna!
    Jag förstår att det inte var meningen.
    Pratade med kk idag, de vägrade hjälpa mig med något vul, de hade tydligen inte tillräckligt med resurser. Ringde till en privat gyn och fick tid nästa onsdag. Så nu blir det en veckas otålig och orolig väntan på besked. 
  • Lillave
    Anonym skrev 2011-08-15 10:30:49 följande:
    Jag förstår att det inte var meningen.
    Pratade med kk idag, de vägrade hjälpa mig med något vul, de hade tydligen inte tillräckligt med resurser. Ringde till en privat gyn och fick tid nästa onsdag. Så nu blir det en veckas otålig och orolig väntan på besked. 
    Det är för dåligt. Samma här, satt och grät inför sköterskan på akuten men de tog inte in mig.

Önskar dig lycka till!
Svar på tråden Gravid i v 8, men fortfarande inga symptom?!