• sattyg

Behöver hjälp med namnförslag!

Jag är gravid i 7 månaden nu och är väldigt övertygad om att vi väntar en liten pojke.
    Är inte helt hundra, men så känns det i allafall :)
    Hur som helst så har vi väldigt svårt att komma på några fina pojknamn,, älskar namnet Oliver men vi har en Olivia sedan tidigare och ja.. Jag vet inte.

Kan man ha både en Oliver och en Olivia eller blir det alldeles för likt?

• Svar på tråden Behöver hjälp med namnförslag!
  • LillaFsMamma

Oliver är jätte fint .. Och jag tycker faktiskt att han kan heta Oliver även fast att storasyster heter Olivia! Skrattande

♥ Freja 101225 ♥
  • sattyg

Min mamma tyckte också att det var alldeles ok! :) Jag velar som lite.. jag tycker både att det passar klockrent med varandra samtidigt som jag tycker att det är lite väl likt. Fast vi har inte direkt några andra namn på lut heller som känns lika bra som Oliver :)

• Aprikos

Nja, jag hade nog tyckt att det var lite väl likt. Men kör på det ni gillar! Egentligen spelar det ingen roll om namnet är lika, dom är ju två olika personer och kommer ju inte att sitta ihop :) Ta ett namn som ni gillar, och strunta i vad andra tycker.

• sattyg
    Duoo skrev 2011-08-14 20:23:31 följande:
    Wille passar fint till Olivia tycker jag
    Det tycker jag också! Men jag har ett syskonbarn som heter Ville :)
  • sattyg
    Aprikos skrev 2011-08-14 20:24:18 följande:

Nja, jag hade nog tyckt att det var lite väl likt. Men kör på det ni gillar! Egentligen spelar det ingen roll om namnet är lika, dom är ju två olika personer och kommer ju inte att sitta ihop :) Ta ett namn som ni gillar, och strunta i vad andra tycker.

Nej jag vet.. egentligen spelar det ju ingen roll.
    Men jag kan inte låta bli att tycka att det är för likt :)

Vad finns det fler för fina pojknamn? Vi har verkligen strandat alltså. Har hur många flicknamn som helst, men på pojkfronten är det som en öken :D
  • Duoo
    sattyg skrev 2011-08-14 20:26:57 följande:
    Det tycker jag också! Men jag har ett syskonbarn som heter Ville :)
    Så synd! Gillar Carl också

• sattyg

Jag gillar alla namnen!
    Är lite inne på Vilgot, Vilhelm, Vilmer, Oliver, Viggo, Vincent eller eventuellt Sonny.
    Tyvärr så gillar inte min man något av dom :D

Svar på tråden Behöver hjälp med namnförslag!