• Anonym (Utskälld)

Blev utskälld för att jag gav min bebis glass!

Herregud vad finns det för människor?!?!

Satt på stan i det soliga vädret och åt isglass, och lät min 7 månaders smaka.
    Då kom det fram en kvinna som börjar skälla ut mig och fräsa om att jag var en dålig mamma som gjorde mitt barn tjock och beroende av socker.. Fattade inte riktigt vad hon sa då jag blev chockad och överaskad över att nån ens la märket till det.

Fräste nåt tillbaka och gick därifrån fort som tusan då alla runt omkrig började stirra på utbrottet. Önskar ni i efterhand att jag skulle samlat mig och sagt till henne att gå hem och läsa på lite näringslära!

Herre jösses!

• Svar på tråden Blev utskälld för att jag gav min bebis glass!
  • La Lola

Vilket pucko.

Men...vissa är ju av nån anledning hysteriskt rädda för socker.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Utskälld)

Ja jag vet inte vad det är med vissa människor och socker..

• Mikesh

wow jag hade nog rest mig upp och skickat henne långt åt helve**

• eco

oj då...hon verkar ha reagerat som om du stack åt din bebis en cigg eller nåt. En "lätt" överdriven reaktion. Klart att man kan tycka det är onödigt att ge bebisar glass, men det gör man ju som man vill som förälder, inget farligt alls ju. För jag tar för givet att bebisen inte lever på glass

• Anonym (söts)

fick höra samma när jag köpte en dricka till min femåriga dotter. hon ställde fram på disken o sa att hon ääälskar pepsi till expediten. Och då fick hon som svar att man inte ska dricka pepsi för det blir man väldigt tjock av.  Hon fattade ju ingenting! (blev mest förvånad verkade det som (min dotter alltså)  Så säger man väl ändå inte till små barn!  (både dottern och jag är inte överviktiga)

• Anonym (Utskälld)
    Anonym (söts) skrev 2011-08-14 21:00:22 följande:
    fick höra samma när jag köpte en dricka till min femåriga dotter. hon ställde fram på disken o sa att hon ääälskar pepsi till expediten. Och då fick hon som svar att man inte ska dricka pepsi för det blir man väldigt tjock av.  Hon fattade ju ingenting! (blev mest förvånad verkade det som (min dotter alltså)  Så säger man väl ändå inte till små barn!  (både dottern och jag är inte överviktiga)
    Jösses!

Jag är heller inte överviktig, snarare mycket vältränad..

Klart man blir tjock av glass, om man äter för mycket av det som med allt annat!
  • trettioplus

Det finns saker som är skadligare än fetma och tandtroll: otrevliga människor.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym

Nu tycker jag att kvinnan överreagerade men varför gav du en bebis glass? 

• Anonym

Hon var väl med i LCHF-sekten. Var hon tjock själv?

Svar på tråden Blev utskälld för att jag gav min bebis glass!