Jävla Alfa-kassan!
Blev arbetslös i oktober och har nu suttit i flera veckor och väntat på pengar från Alfa-kassan. Skickade in alla blanketter som behövdes och lite till - just för att vara på den säkra sidan, hellre för mycket än för lite! Skickade bl.a. in arbetsgivarintyg för i somras, studieintyg för 1.5 år tillbaka och självklart själva ansökan ...
I dag(!) får jag ett brev där det står att jag måste komplettera min ansökan. MED VADDÅ?! Jo, intyg över min sysselsättning för i somras. Alltså ett arbetsgivarintyg! Hur slut i huvudet är de som jobbar där borta i Ljusdal?! Har de tomtar som äter upp arbetsgivarintyg eller kan de helt enkelt inte läsa?
Är det något jag är säker på att jag skickade med är det just arbetsgivarintyget, för det höll jag på med som mest och det var ett jäkla krångel att få det överhuvudtaget p.g.a. en massa saker. Och allt låg i samma kuvert så intyget kan knappast ha hamnat på villovägar på posten eftersom de tydligen fått alla andra papper!
Jag vet att de "bara är människor", men jag har ansökt om Alfa-kassa tre gånger i mitt liv och VARJE gång är det något som saknas och VARJE gång måste man ringa upp och säga att man VISST skickat in det de frågar om och då helt plötsligt hittar de papprena. Det kan hända att det är samma sak igen - "bara" att ringa så är det fixat. Men hur less blir man inte! Det är ju för fan som att jag ska behöva stå framme i bussen och tala om för busschauffören hur han eller hon ska gasa eller bromsa! Inkompitent!
Vet någon förresten om 0771-nummer är gratis, bara har en fast uppringningskostnad eller minutkostnad? Måste nämligen ringa från mobil då jag vill ha det gjort så snart som möjligt. Och med deras telefonköer skulle jag gå back 45.000 om jag ringde från mobilen ...
Ursäkta det trevliga humöret, men jag blir bara så himla trött.