• Meja2

Primolut-Nor är det någon som vet något...

.....om dessa tabletter. Jag har försökt att läsa på gamla inlägg men blir bara förvirrad.

Jag var hos gyn idag för att kolla om min cysta var kvar (har ätit p-piller 1 månad för att få bort den). Cystan var borta men hon tyckte sig se ett myom, läkaren skrapade bort min slemhinna för att skicka iväg på nått lab och jag fick välja om jag ville äta p-piller eller Primolut-Nor. Primolut-Nor var bättre när man hade myom sa hon.

Det som gör mig så förvirrad är att hon sa att Primolut-Nor var som p-piller och att jag inte heller denna månad kan bli gravid men jag har läst några gamla inlägg och såg att någon hade blivit gravid under tiden.

Jag ska äta Primolut-Nor i 3 veckor och börja nästa vecka.

Vi har försökt sen nov-02 och jag har haft 2 cystor. ätit både gestapuran och pergo och nu Primolut-Nor och inget händer. Vad är detta???

Snälla om någon vet någonting om myomer eller Primolut-Nor skriv något.

Kramar!!!!!!!!!

• Svar på tråden Primolut-Nor är det någon som vet något...
  • Meja2

Tack Sweetie jag ska kolla där men jag skulle också vilja veta av någon som har erfarenhet utav Primolut-Nor hur ni har ätit dom och hur de har påverkat er....jag lär ju bli fast vid datorn hela kvällen i kväll!!

Kram

• MrsK

Nu fick du mig att börja fundera...
    Jag äter Primolut-Nor för att få mensen att bli regelbunden...
    Å om de är som P-piller så kan jag fatta att vi inte lyckats...
    Måste nog ringa min läkare och fråga lite mer om Primolut-Nor, för på nätet hittar jag inte så mycke...

• Sweetie

Jag sökte på det när ja såg denna tråden...
    Hittade en sida där man kan ställa frågor till folk som just ätit det..

Både positiva och negativa saker om det! Men så är det ju med allt!

Jag reagerade på just det där en tjej skrev om att hon fick ökad hårväxt! *jikes* Hon fick alltså skägg... väldigt mycket hår på kroppen...

SKa kolla upp det innan jag skrämmer er...

Kramizz på er
    Sweetie

• Sweetie

Här kommer den länken som jag berätta om

Denna länken stod det med hårväxt.. debatt.passagen.se/show.fcgi&conference=10500000000000135&posting=19500000001711910

Där kan ni ju ställa frågor ang Primolut-Nor..

Lycka till till er!!
    Kramizz
    SWeetie

• penapöna

Primolut-nor är inte som p-piller. Primolut-nor är som Gestapuran.

Jag har ätit det för att framkalla mens.

• Meja2

Oh tack för alla svar!!! Men detta med hårväxt.....jag har så mycké endå Jag ska gå in och kolla länken jag har inte läst den själv ännu.

Penapöna-en sten lyftes från mitt hjärta, kanske semester är räddad. Det konstiga är att min gyn sa att de var som p-piller...varför skulle hon säja så när hon vet hur vi har försökt När jag läste på fass så står det ju inget där om att det förhindrar grav som det står på p-piller.

Hur många tabletter äter ni och hur länge?? Jag ska äta 2 tabletter i 3 veckor sen ska mensen komma och jag på återbesök.

Vi håller tummarna och tårna hela sommaren

Kramar till er alla!!!!!!!!!!!!!!!!

• MrsK

De som jag änu inte hittat är om de finns någon som myckats bli gravid undertiden dom gått på Primolut-Nor???
    För man börjar undra då jag gått på Primolut-Nor sedan Dec 2003 och hade ett litet uppehåll för att se om mensen kunde själv....
    Fast jag är juh inte så säker på att jag haft äl heller så...

Meja2 > Jag äte bara 1 tablett (från dag 16) i 10 dagar och mellan dag 27 - 29 så ska mensen komma... Å då börjar man räkna igen på mensen första dag och detta ska jag göra ett år nu...

• Meja2

Jag håller med det skulle vara kul och veta om någon blivit gravid med Primolut-nor.

Jag var på apoteket idag och hämtade ut mina piller och frågade om dom visste hur det var. Hon sa att dessa var som gestapuran men dom innehöll dock gukroppshormon som bygger upp slemhinnan men inget hormon som stoppar äl (som p-piller) så nog kunde man bli gravid men kanske inte lika lätt som om man inte äter något....hänger ni med

mrsK-Du äter inte tbletterna när du har äl utan börjar med dem senare, jag ska äta dem hela tiden...det kanske det som är skillnaden, om man äter dom som jag i 3 veckors tid som p-piller så kanske dom funkar nästan som p-piller *suck* men blir ju nästan helsnurrig på detta, tänk om man bara kunde slappna av......men det är ju så svårt!!!!!

Kramar

Svar på tråden Primolut-Nor är det någon som vet något...