bostadslös med barn - vad gör man?
Hej alla.
Jag undrar om någon har varit i min situation eller vet vad man kan göra om man råkar hamna i den.
Saken är den att jag har ett barn varannan vecka, efter att ha separerat från barnets mamma. Jag har lyckats hitta tillfälliga bostäder i två månader i stöten fram tills nu, då jag verkligen inte vet vad jag ska göra.
Jag är student och har studielån, annars inga inkomster.
Socialkontoret i stockholm säger bara att det inte finns något dom kan göra så länge jag inte är ensam förälder.
Bostadsförmedlingen har ingen förtur för studenter med barn.
SSSB - (studentbostadsförmedlingen) har ingen förtur för studenter med barn, tvärt om faktiskt - eftersom två kompisar kan söka med gemensamma dagar på studentlägenheterna, trots att de mindre studentrummen inte tillåter att man bor mer än en person i dem, och alltså inte kan sökas av de som har barn.
Och det krävs över 500 dagar för att ha en chans att få ens ett rum på 17 m2.
Tyvärr har jag betalningsanmärkning, vilket inte gör det lättare. Och jag kan inte bo hos mina föräldrar, för de som undrar.
Jag börjar känna mig väldigt desperat. Kan bo här ett par veckor till... Sen vet jag verkligen inte.
Det känns helt hemskt. Jag trodde som de flesta andra att det finns ett skyddsnät, men det gör det inte. Att föräldrar och barn ska bahöva tappa kontakten tycker jag är hemskt. Var fan ska jag göra nu. Ta in på härbärge? :-/
Nån som har nån idé? /S