• Watchbitch

Bra restauranger i Malmö?

Hej!
    Vi ska ta en liten tripp till Malmö. Är inte kända där alls så om ni hjälpa oss hitta mysiga, bra  
    restauranger till bra priser?
    Vi kommer bo centralt (inte långt från centralstationen) ..

Är det någon som har lite tips blir jag tacksam! 

• Svar på tråden Bra restauranger i Malmö?
  • frökenelisabeth

En av mina favoriter är La Roche, ligger på en liten sidogata till Lilla Torg. Tapasrestaurang med förnuftiga priser, mysig stämning och jättegod mat (lammracksen med hemlagad mango chutney är to die for... )

Nära centrum, på Engelbrektsgatan ligger också Mrs Saigon som har vietnamesisk mat, jättegod, och trevligt ställe att sitta och äta.

För den som gillar japanskt och sushi finns Izakaya Koi på Lilla torg.

Om man är sugen på en liten promenad så finns många fina, riktigt prisvärda restauranger vid Möllan (generellt är det billigare här än inne i stan). Det tar kanske en halvtimme att promenera från Malmö C. Här finns ett ställe som heter Green Mango, jättemysigt, god thaimat, sen finns Just like Mama's som har medelhavsinspirerat och Carib Kreol som har kreolsk mat, men där brukar vara proppfullt så boka i så fall först.

Vill man ha sig en rejäl köttbit är Mando ett klassiskt ställe där man kan få plankstek och annat gott. Två Krögare/Bullen är också ett ställe där riktigt många lokala bänkar sig för en råbiff, eller varför inte den berömda fisksoppan.

Vid Triangeln ligger ett franskt brasserie, La Couronne som också är trevligt med mycket stämning. Den som vill kan äta sniglar - prova gärna den torra franska cidern.  Brogatan är också ett populärt ställe som serverar kvalitetsmat. 

Det var lite tips från mig    

• jådåsåatt

Bastard är grymt. Runt möllan finns en massa mysiga ställen som tex Belle epoque.
    Men det är ju lättare om man vet vad ni vill äta för sorts mat och i vilken prisklass.

• frökenelisabeth

Förresten, om trippen är inplanerad till mellan den 19 och 26 augusti nån gång , så är det ju också ett alternativ att hitta nån schysst mat på festivalen Louisiana är en säker hit med cajunkyckling, potatis och limesås, men varning för långa köer...

• Watchbitch

Vilka finfina tips!! Tyvärr blir det efter den 26:e så vi missar festivalen. (Visste inte att det var någon)
    Vi gillar att prova nya gejor så vi är inte så himla kräsnaTungan ute 
    Är det vällagad mat på bra råvaror brukar det bli bra..
    Prisklassen är inte heller jättepetigt (inte svindyrt kanske)..

frökenelisabeth - du låter som en matskribent!!!
    Blir hungrig av att läsa baraSkrattande 

Tack båda två!!!!! 

• trollkarl

Mando
    Årstiderna
    Vespa

• frökenelisabeth
    Watchbitch skrev 2011-08-15 18:43:21 följande:
    Vilka finfina tips!! Tyvärr blir det efter den 26:e så vi missar festivalen. (Visste inte att det var någon)
    Vi gillar att prova nya gejor så vi är inte så himla kräsnaTungan ute 
    Är det vällagad mat på bra råvaror brukar det bli bra..
    Prisklassen är inte heller jättepetigt (inte svindyrt kanske)..

frökenelisabeth - du låter som en matskribent!!!
    Blir hungrig av att läsa baraSkrattande 

Tack båda två!!!!! 
    haha, vad kul  Kanske ska satsa på ny karriär?  

Kom på att jag måste nämna några ställen i mina hoods också - Davidshall. Mrs Brown och Hai ligger på Davidshallstorg, där den förstnämnda serverar riktigt fina grejor med tonvikt på ekologiskt och närproducerat. Den senare, Hai, är enligt mig stället där du hittar Malmös bästa sushi.

Sen finns Atmosfär på Fersens väg, jag har aldrig varit där, men varit riktigt sugen på att prova. Skulle ni hamna där så berätta gärna vad ni tycker!

Bastard som någon annan skrev om har jag inte heller provat, men det är mycket omtalat i alla fall.

Sen finns det ju ett par schyssta ställen ute i Västra Hamnen också - Torso Twisted som ligger ute vid Turning Torso, Salt och Brygga samt ett par till. Om vädret är fint är det inte fy skam att hänga där ute, ta en vända på strandpromenaden och kolla in arkitekturen.

Hoppas ni får det bra i Malmö! 
Svar på tråden Bra restauranger i Malmö?