• Gaytjej

Timvikarie - kan ni lämna era barn på förskola med kort varsel?

Vår lillkille ska snart skolas in förskola. Jag har ett fast schema på 80% men min fru är timanställd vikarie utan något fast schema. De flesta pass känner hon tilli alla fall några dagar i förväg, men som idag (söndag kl 12) tackade hon ja ett pass mellan 17-09 (sön-mån) på ett av sina jobb.

Nu är jag ledig imorgon, men hade detta varit en annan måndag så skulle jag ha börjat kl 08. Hade jag då kunnat lämna sonen på förskolan utan att ha 'förvarnat' dem innan? Vad tror ni?

Hur gör ni andra som jobbar som vikarie med förskoleplats?

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Svar på tråden Timvikarie - kan ni lämna era barn på förskola med kort varsel?
  • Frontline

Säkert olika beroende på vart man bor, men vi kan lämna i princip utan varsel det har bara varit att åka dit och sagt att jobbet ringde så jag måste jobba och det har aldrig varit några problem...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Simben

Jag hade ringt på morgonen innan ..alltså så fort förskolan hade öppnat och sen lämnat in...det hade varit okej hos oss...

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • succuba

Du har rätt att lämna barnet för jobb även med kort varsel, för jobba måste man ju. Däremot kan man ju ringa så fort man får veta att man ska jobba och förvarna. 
    Och man kan ju prata med personalen och förklara läget, det brukar inte vara några problem. 

• t0va

På min komuns hemsida står det att man måste anmäla sånt 2månader innan... hur nu det ska gå till. 

Svar på tråden Timvikarie - kan ni lämna era barn på förskola med kort varsel?