• ulimon

Ostbågar/godis

Nyfiken att veta viilket som ni anser är nyttigast av dessa 2 att äta om man är godissugen? Bara nyfiken vad ni andra tycker.

• Svar på tråden Ostbågar/godis
  • Capt Janeway

Båda är skräp men isåfall är ostbågarna "nyttigare".

Det är bra mycket mer onaturliga ämnen i de flesta godisbitar än det är i i ostbågar.

• FrökenLöken

Ostbågar innehåller mindre färg och smak-ämnen, så de är nyttigare.

Skulle jag vilja påstå.

• ulimon

Nån mersom har funderingar över detta. Bara nyfiken. Tycker oxå ostbågar känns nyttigare.

• TrailerTrash

Egentligen är det samma skit men får väl säga ostbågar

• Mela78

Beror på hur mycket man äter. Menar om man nöjer sig med mindre av godiset än ostbågarna är det ett nyttigare alternativ. Man får ju äta en större mängd volymmässigt av ostbågarna än av godiset eftersom ostbågarna är luftigare så om det är en stor skål man vill äta är ostbågarna bättre val.

• Anbe

Ostbågar e BÄSTSolig

Får jag ställa en följdfråga?

Vilka ostbågar har bäst smak då?

Själv föredrar jag OLWs

• FrökenLöken

Estrella har väl inga?

OCh för övrigt är inga ostbågar goda. Jo kanske, om påsen varit öppet ett tag, så de blivit så där sega.

• IsDimma

Jasså. Det var ingen omröstningstråd. Det trodde jag Isf så antar jag att det beror på vad man menar med godis, finns ju mycket olika där liksom, en ren choklad eller naturgodis eller liknande så är det ju lika lite skit i det som i ostbågar. Är chokladen dessutom mörk och av bra kvalitet så är det ju ingen tvekan om att det är nyttigare. Men ostbågar är klart godast!

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma

Och olw är godast. Estrellas och ICAs och övriga har ingen chans mot dom.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Tow2Mater

Ar man godissugen är det väl inte ostbågar man vill ha....? Inte jag iallafall. Lite godis tror jag är bättre än att vräka i sig en halv påse ostågar om det faktist är godis man vill ha. Annars är risken stor man först äter ostbågarna, men eftersom det inte tillfredsställer, äter man godiset också i slutändan.

• ulimon

Jag menar smågodis/lösvikt o sånt godis. Men jag föredrar choklad om jag ska ha nåt godis men kan äta annat oxå. Men är tokig i choklad. Skulle kunna tänka mig äta det varje dag, men försöker låta bli pga att inte öka i vikt så mycket. Men annars så äter jag gärna ostbågar, därför denna nyfikenhet.

Svar på tråden Ostbågar/godis