• äppelmos

barn i skärgården?

jag tänker ibland fram på när den vackra dagen kommer och vi har barn.

vi tillbringar alltid lite semester i skärgården boendes i en frigga med två sänger (vi brukar dela på en säng för det blir mindre packning då, bara ett påslakan och lakan istället för två - men det kan man ju ändra på)...

hur skulle ni göra med transport och sovande för bebisen?

det e en hel del rotiga kurviga stigar så att köra bebisen i vagnen blir nog väldigt guppig och inte skönt.

så jag har tänk att bära i bärsele men ha med vagnen som sovplats...

men det som slog mig nu när vi var där i sommar var att ha med en vagn under resan dit (båtresa på flera timmar på vaxholmsbåt eller vad det kallas) kanske e krångligt? eller smigidt för att bebisen kan sova där i under resan om den sover då? smidigt att kunna ha packningen i medan bebisen sitter i bärsele (under transporten mellan båt å brygga, 30 min promenad)?

smidigt att kunna ha bebisen i vagnen om man vill ta ett dopp i havet kanske....? mellan hus å strand e det bra väg (bredare skogsstig utan massa rötter otroligt nog)

hur skulle ni tänka?
    någon som gör samma semesterripp som vi varje sommar? 

kanske lite fånigt å tänka på det redan men skärgårdsvistelsen är viktig för oss varje sommar så jag tänker lite på det hur man kan kombinera det med bebis när den vackra dagen kommer :) 

• Svar på tråden barn i skärgården?
  • äppelmos

någon spontant tanke kanske..? :)

• cicci85

Jag skulle ha med vagnen, det brukar ju inte vara nåt problem att ta med den på båten, när jag har åkt har det funnits gott om plats att ställa vagnen på. Och det blir ju inte krångligare än man gör det

• äppelmos

ok :)

visst blir det iinte krångligare än man gör det... hihi
     och det e nog skönt å kunna köra packningen i vagnen... i nuläget behövs bara varsin bra ryggsäck men med en baby med lär det bli mer packning (bara blöjorna e ju en del) 

• Xofina

Har landställe ute i Stockholms Skärgård (även uppvuxen därute och har hela min släkt där).
    Jag har inte haft några problem alls, Waxholmsbåten är ju väldigt "bebis vänlig", ammar du går det ju bra, du får plats med vagn , packning, etc.
    Vi har åkt egen båt (en liten utter) med barnvagn, packning etc, 4 vuxna och det har gått jätte bra Glad (Nu snackar jag yttre skärgården där vi har en stuga..där är det i princip BARA berg)visserligen var det dags utflykter men det blir iallafall 6-7 timmar ute till havs. Riktigt hus har vi i mellan skärgården med rinnande vatten, el etc.

Min pojke var 2,5 månad första gången vi åkte ut, bil sen egen båt (lite mellanstor) och han sov i princip hela resan.
    Andra gången var han 3,5 månad och då åkte vi runt i skärgården med egen båt och det gillade han MASSOR! Han somna i båten Glad

Jag är så glad att han får växa upp i sån miljö som jag själv blivit uppvuxen i, finns inget bättre ställe för barn att få vara barn. (Visst får man akta dem för ormar och annat läskigt men om man bortser från det!)  

• äppelmos

vi vill med fortsätta att vara i skärgården även när vi fått barn! :)
    det är som sagt en stående sak vi gör varje semster! 

Svar på tråden barn i skärgården?