• Anonym (magen)

    Större mage vid andra graviditeten? Syns tidigare?

    Har hört att magen blir större med andra barnet än vad den blir med första...
    stämmer detta?
    Jag var ju gigantisk med mitt första barn, och har nu precis plussat med mitt andra!
    Vill att magen blir större nu, och hoppas på att det stämmer att det syns tidigare med andra graviditeten.
    Blev eran större med andra/tredje osv?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 15:04
    Glömde också fråga:
    Vilken vecka började mage puta på er under andra graviditeten?
    (om detta nu stämmer med att man blir större tidigare då.)

  • Svar på tråden Större mage vid andra graviditeten? Syns tidigare?
  • Crazy Baby

    Med andra barnet syntes det på mig redan i vecka 8! Lite väl tidigt eftersom vi ville hålla det hemligt ett tag, men det gick väl sådär kan jag berätta!

  • Anonym (magen)
    Crazy Baby skrev 2011-08-15 15:11:54 följande:

    Med andra barnet syntes det på mig redan i vecka 8! Lite väl tidigt eftersom vi ville hålla det hemligt ett tag, men det gick väl sådär kan jag berätta!


    Oj vad tidigt! Hur tidigt såg man vid din första graviditet då?
  • eliten

    Magen blev inte större vid andra men det syntes mycket tidigare runt v7-8 jämfört med kanske 11-12 vid första.
    Första barnet gick jag upp 28kg och andra 15kg

  • MammaMia88
    Crazy Baby skrev 2011-08-15 15:11:54 följande:

    Med andra barnet syntes det på mig redan i vecka 8! Lite väl tidigt eftersom vi ville hålla det hemligt ett tag, men det gick väl sådär kan jag berätta!


    Samma här!

    Min pressbild är tagen i V12....Nu i V28 är jag lika stor som i V34 första barnet. 
  • Crazy Baby

    Kommer inte riktigt ihåg, men det var absolut inte i vecka 8! Kommer dock ihåg att det var trist för att jag tyckte att det aldrig syntes tills en dag då det sa POFF!

  • silhuett

    När jag var gravid andra gången kunde folk se det redan i vecka 14. Med fösrat barnet började det synas runt vecka 19-20.

  • MammasSötnosar

    Med första barnet såg man att jag va gravid (en fast rund liten mage) när jag va i v.20 ungefär.
    Nu är jag gravid igen & folk ser tydligt att jag är gravid då min mage är lika stor nu som den va när jag va i v.20 sist (är bara i V.13 (imorgon))
    Den bröjade synas redan när jag va i v.7-8

  • Emmalinnéa

    den riktiga bebismaggen kom i ca vecka 20 första graviditeten denna gången kom den vid vecka 13 livmoderkanten var uppe vid navel redan i vecka 15 denna gången.:)

    man kan kanppast få bebismagge innan vecka 12-14 då är det bara svullna tarmar livmoderkanten måste ju komma upp en bit för att ens få en riktig bebismagge.

  • Mam2ma

    min är inte större nu vid grav. 2 !! Men den syntes tidigare och vart större snabbare...

  • LsomiLinda

    Jag trodde  att min stora mage med andra barnet va för jag har en liten på 10 månader(6 mån när jag vart gravid) så allt inte hunnit dra sig tillbaka för de har många sagt att så kan de va..
    Men de visade sig vara tvillingar ;) 

Svar på tråden Större mage vid andra graviditeten? Syns tidigare?