• emma1

Tips på när man känner sig sjuk nära förlossningen?!

Jag är i vecka 37 och börjar att känna mig sjuk.  Ont i hela kroppen, känns som om att jag har feber men tempen visar normal, lite ont i halsen och alldels matt i kroppen. Kan inte sova ordentligt då det värker o kroppen och även i ryggen när jag ligger ner( vilket det har gjort nu i flera veckor i ryggen, vet att det är vanligt i slutet av graviditeten)
     Måste nog säga att nu är det ända gången som man känner att man verkligen inte vill föda än.. Måste då tilllägga att mina två tidigare grav  startade i v 39 och 38..
    Så om ni har lite råd på bra tips som gör att man känner sig lite bättre så dela gärna med er...

• Svar på tråden Tips på när man känner sig sjuk nära förlossningen?!
  • Sushi

Jag är i samma sits som du. Känner mig hängig sedan några dgr. Har fått torrhosta och har sjukdomskänsla. Ingen feber dock, vilket är skönt. Barnen (har nummer 3 i magen) har börjat förskola och fritids nu, så jag passa på att sova så mkt som möjligt. För det är inte lätt att sova på nätterna längre och då blir man inte frisk/stark i första taget för man är så trött/sliten. Hoppas verkligen vi hunnit bli friska innan det är dags att föda. Barnmorskorna jag pratat med säger att de allra flesta kvinnor är friska då de skall till att föda, att det är extremt ovanligt att kvinnan har feber eller influensa när hon kommer in till förlossningen. Så jag hoppas på att min bebis är snäll och väntar några dagar så jag hinner få krafterna tillbaka. Krya på dig du också!

• emma1

låter som att vi är precis i samma sits.. Som tur är skall mina två barn gå till dagis imorgon då dom går 15 timmar i veckan så man hinner vila sig lite.. för jag sliten det kan man väl minst säga att man är.
    Vilken vecka är du i? Har du mycket sammandragninga?
     För den senaste veckan har jag haft väldigt mycket sammandragningar så det gör ju inte sömnen mycket bättre... Får väl ta en alvedon och så om man kan sova lite gott inatt... För det är väl ingen fara om man tar en alvdon nu?!

• Sushi

Hej Emma!

Är i vecka 38 + 2 idag. Jag har inte alls mkt sammandragningar. Men hade inte det med de andra två barnen heller förrän det var dags att föda. Alvedon skall inte vara någon fara i slutet om du inte överskrider rekommendationen på paketet. Det är ju levern som kan påverkas. Men hör med din barnmorska för säkerhets skull om du behöver äta ofta. En eller två tabletter kan jag inte tänka mig skall vara någon fara så här i slutet. Viktigt att man får sova också. Det blir många avbrott i sömnen så här i slutet.

• Purlan

Be varje morgon att man ska slippa föda barn just den dagen. Var galet förkyld med hosta som höll mig vaken hela nätterna och en tvååring som också var sjuk och alltså hemma från dagis i v 40! Jag gick över en vecka och är så glad för det, hann bli frisk och lite utvilad till slut

Håller tummarna för er!

• emma1

tack

Men det kan inte vara så här för att  det kanske håller på att starta? Ingen som har varit med om det?
    Jag har hört att tredje graviditeten brukar vara väldigt annorlunda från dom tidgare grav... eller är det bara en skröna?

• Sushi

Purlan! vad skönt att du hann bli friskt. Nu kanske våra kroppar säger åt oss att vila innan det smäller av och om några dagar är vi nog redo för kraftansträningen att föda. Jag hoppas på att bebisen i magen tänker samma sak som jag

Emma!! jag har också hört av många att barn nummer 3 kan hitta på allt möjligt när det är dags att komma till världen och att det inte alls blir som man tänkt sig . Får se vad våra 3:or hittar på för bus. Men det låter inte som det satt igång för dig tycker jag, utan mera som du behöver vila nu för att få krafter tillbaka. Några har sagt till mig att med barn nummer 3 åker en del mammor in för "falskt alarm" pga att dom blir osäkra om det verkligen satt igång, fast dom inte gjort det med de andra barnen (åkt in och det inte satt igång alltså). Det är lätt att bli osäker om det kommer gå jättefort den här gången, men tydligen behöver det inte alls göra det med 3:an.

Svar på tråden Tips på när man känner sig sjuk nära förlossningen?!