• Moi Mokulat

Hur många faddra/gudföräldrar har ert barn?

Min son ska döpas snart, men valet av faddrar är inte gjort.
    Min son Wille har mina syskon (2st). Men vilka ska lilla Pelle nu få?
    Hur många har ni på era barn och vilka?

Fundera på att ha 3 st är det för många?

• Svar på tråden Hur många faddra/gudföräldrar har ert barn?
  • EllanEriksson

Varför inte ha samma som på ditt äldre barn? Jag och min syster har samma gudmor(gudfar har gått bort) och har inga faddrar..
    Tycker det är bättre...

• Moi Mokulat

Jag och mina syskon har olika så vill jag att mina barn också ska ha det.
    Plus att den ena som är till min äldre är bortrest i thailand då och kommer inte vara med,

• novemberbarn09

klart du kan ha tre =)

vi hr två till vår sån, en från min sida (min broro) och en från min sambos sida (bästa vän) men våra vänner har allt mellan 3-5 (!!) faddrar till sina barn så gör vad ni tycker blir bäst =)

• clembke

Vår äldsta son har min ena syster o min sambos kusin (dom är ungefär lika tighta som bröder) som faddrar.
    Vår yngsta har min bror o hans sambo som faddrar. Anledningen där att det inte är nån från hans sida är för att han hade ingen som vi ville ha så då fick det bli brorsans sambo.
    Hade min andra syster funnits i Sverige så hade det blivit hon, men då hon bor på andra sidan jorden o inte kunde komma hem va inte det ett alternativ.

Vill ni ha 3 så ska ni ta det. Man få ju ha hur många man vill. Tycker inte det är för många.
    Mitt krav på att vara fadder till mina barn är att de ska vara närvarande o följa min barns uppväxt, alltså inte vara nån som bara titta in va 3-4 år.

• novemberbarn09

oj haha vilka stavfel men du kan säkert utläsa min mening iaf

• Moi Mokulat

jag har två alternativ. min mans syster och hennes sambo
    elller min mans syster oc min två kusiner.
    är lite rädd att jag kommer tappa kontakten med mina kusiner då min moster kanske dör. men moster är ju 50 år så det hoppasjag inte händer än.

• ploten

Vår son har en gudfar och vår dotter har en gudmor.

EllanEriksson skrev 2011-08-15 19:11:58 följande:
    Varför inte ha samma som på ditt äldre barn? Jag och min syster har samma gudmor(gudfar har gått bort) och har inga faddrar..
    Tycker det är bättre...
    Gudförälder och fadder är ju samma sak!?
  • HippYgirl

Min bästa vän till dotter och min syster till sonen. Bonusen har sin faster och mormor

• Moi Mokulat

Nee det är samma sak.

Hur ska man säga till eller fråga dem om de vill vara gudföräldrar?

• Texasthecat

Tvillingarna har en varsin fadder. Två av mina syskon, bror och syster

Go suck on a lemon or something...
  • Xofina

Vår son har en gudfar och en gudmor. Gudfar är min storebror och gudmor är min mans storasyster.Glad

• Muminstjej

Man säger väl inte längre gudmor eller gudfar, det heter väl fadder nu?
    Men det har ju samma betydelse iallafall.

• Lantani

På vår stora är det sambons 2 systrar och ena systerns sambo.
    På lilltjejen är det sambons ena syster (som också är på storebror) och min bror faddrar.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Fija m 2 pojkar

Sassa1987, man kan ha så många man vill, men i kyrkans register kan högst fyra bli registrerade. Alla kan dock på fadderbrev.

Det enda kravet för att bli fadder är att man är döpt.

Lycka till!

/ Skånepräst 

Svar på tråden Hur många faddra/gudföräldrar har ert barn?