• Anonym

Ni som blivit lämnade pga sexbrist

Jag antar att det är några här som blivit lämnade för att ni inte ville ha sex lika ofta som partnern. Kom det som en överraskning för er eller hade ni det på känn? Hur reagerade ni?

Jag har just lämnat min tjej för detta. Vi hade bra med sex i början men sen försvann det. Hon ville inte och hon ville inte tala om det heller. Så fort jag tog upp det var jag en känslolös kåtbock. När vi grälade sa hon ofta att jag var sur för jag inte fick knulla tillräcklilgt.

Så tillslut gjorde jag det. Sa åt henne att det inte funkar, jag har ett mycket större behov än henne och om hon inte ens vill inse att det är ett problem då kan hon träffa en annan kille som har samma behov.

Då blev hon jätteledsen (eller spelade, vet inte). Men jag förklarade för henne en sista gång att jag var trött på hennes sätt att ignorera det, hennes små "sexretningar" som inte ledde till nåt och att bli hånad för att jag vill ha sex.

• Svar på tråden Ni som blivit lämnade pga sexbrist
  • Anonym (tjej, vill veta)

Jag undrar det samma, fast jag är tjej då.
    Ts, bra att du gjorde någonting åt det. Det låter fruktansvärt att bli retad och sedan hånad! Förstå inte varför.

• Anonym (hjärtat)

Mycket bättre än att springa iväg och vara otrogen fastän man påstår sig "älska" sin fru/man!

• Anonym (tjej, vill veta)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-08-15 20:02:40 följande:
    Mycket bättre än att springa iväg och vara otrogen fastän man påstår sig "älska" sin fru/man!
    Jag håller med!!
  • worker

Starkt gjort att lämna för när man får för lite sex är det också lätt att det tar på självförtroendet.

• Anonym

Hur ofta kallar du TS för lite sex?, har ni barn,hur gamla?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-15 21:13:27 följande:
    Hur ofta kallar du TS för lite sex?, har ni barn,hur gamla?
    Vad spelar det egentligen för roll hur ofta? Det var för lite för mig, jag blev ledsen av det och försökte ta upp det, men hon avvisade alla försök. HON mådde inte dåligt av det alltså ansåg hon inte att det var ett problem. Men om du vill veta så från sista sexet till det tog slut gick det tre månader.

Nej, har inga barn.
  • Anonym

då kan jag förstå att du tyckte det var för lite!!. hade ni haft barn så menar jag att de kunde vara lite mer förstårligt när barnen ä riktigt små om de går nån vecka emellan...

• Anonym (hjärtat)
    Anonym skrev 2011-08-15 21:29:43 följande:
    Vad spelar det egentligen för roll hur ofta? Det var för lite för mig, jag blev ledsen av det och försökte ta upp det, men hon avvisade alla försök. HON mådde inte dåligt av det alltså ansåg hon inte att det var ett problem. Men om du vill veta så från sista sexet till det tog slut gick det tre månader.

Nej, har inga barn.

Låter som att du tog ett bra beslut.
    Anonym skrev 2011-08-15 21:40:01 följande:
    då kan jag förstå att du tyckte det var för lite!!. hade ni haft barn så menar jag att de kunde vara lite mer förstårligt när barnen ä riktigt små om de går nån vecka emellan...
    Men det är väl väldigt individuellt vad som är för mycket eller för lite sex. Varför måste man rakt av acceptera att det går mer än en vecka mellan gångerna bara för att man har småbarn? Hur många år ska man acceptera det? Hur gamla ska barnen vara när man då ska kunna förvänta sig mer sex?
    Det är ju omöjligt att svara på. 

.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-15 21:40:01 följande:
    Kärnan i problemet var att hon inte ville att det skulle lösas. Hon var inte intresserad av sex, inte med mig i alla fall och ville inte prata om det. Detta resulterade i att jag också tappade intresset för henne. Vill inte ha sex med nån som är ointresserad.

Många här på FL säger "ja men det är ju inget, vi har inte haft sex på..." och "du kan väl onanera istället..." bla, bla, bla. Ja vi har hört det förut, men ni förstår inte och ni missar den verkliga poängen. Det handlar om att den ena partnen mår dåligt över en sak i relationen som den andra inte vill ta tag i. Kalla det lathet eller respektlöshet eller vad ni vill. Men att försöka på ett sakligt sätt ta upp det bara för att bli ignorerad eller hånad tär på en.
  • Anonym (hjärtat)
    Anonym skrev 2011-08-15 21:52:37 följande:
    Kärnan i problemet var att hon inte ville att det skulle lösas. Hon var inte intresserad av sex, inte med mig i alla fall och ville inte prata om det. Detta resulterade i att jag också tappade intresset för henne. Vill inte ha sex med nån som är ointresserad.

Många här på FL säger "ja men det är ju inget, vi har inte haft sex på..." och "du kan väl onanera istället..." bla, bla, bla. Ja vi har hört det förut, men ni förstår inte och ni missar den verkliga poängen. Det handlar om att den ena partnen mår dåligt över en sak i relationen som den andra inte vill ta tag i. Kalla det lathet eller respektlöshet eller vad ni vill. Men att försöka på ett sakligt sätt ta upp det bara för att bli ignorerad eller hånad tär på en.
Svar på tråden Ni som blivit lämnade pga sexbrist