• Svar på tråden Skillnad på Dove och Pigeon? (Eng.)
  • stjierna

Spontant skulle jag säga att Pigeon är en sådan duva som du och jag ser på stan. Dove är en "finare" duva, ex de där vita duvorna - vet du?

• Frida Josefin

Tror att det olika sorters duvor men inte är inte hundra!

• Frida Josefin
    stjierna skrev 2011-08-15 20:39:49 följande:
    Spontant skulle jag säga att Pigeon är en sådan duva som du och jag ser på stan. Dove är en "finare" duva, ex de där vita duvorna - vet du?
    Tror jag också
  • Kajee
    From the World Book Dictionary,

pigeon: any one of a group of birds with a plump body, short tail and short legs...There are numerous species, making up a family of birds. The smaller kinds are usually called doves.

dove: a bird with a thick body, short legs, and a beak enlarged at the tip. It is a small kind of pigeon that is not domesticated.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Lenora
    Kajee skrev 2011-08-15 20:41:33 följande:
    From the World Book Dictionary,

pigeon: any one of a group of birds with a plump body, short tail and short legs...There are numerous species, making up a family of birds. The smaller kinds are usually called doves.

dove: a bird with a thick body, short legs, and a beak enlarged at the tip. It is a small kind of pigeon that is not domesticated.
  • Kajee
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-08-15 20:52:45 följande:
    Ok! Tack för svar. Då ska jag bara översätta det ocksa.

Orkade inte själv.  
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Little Ms Chatterbox

Hmmm... Tror han är ett språk geni, jag läste från inlägg #5, först på engelska och sen översatte jag till engelska för honom, mening för mening men jag behövde inte översätta längre än till andra meningen han fattade ändå. Han har inte börjat med engelska i skolan än.
    Önskar vi hade kunnat skicka honom till England nu i sommar, tror han hade lärt sig massor.

Svar på tråden Skillnad på Dove och Pigeon? (Eng.)