• Mysan246

Äkta GUCCI-klocka eller inte? Hur ser man det? Ser du?

Hej!

Jag har en klocka som jag undrar om den är äkta eller ej. Jag ska nog kolla med någon urmakare men innan dess lägger jag ut den här ifall det är någon som kan se om den är äkta eller ej.

Jag har fått klockan och personen i fråga är död så jag kan inte direkt fråga om den är äkta eller ej..

Någon som är bra på klockor och vet hur man kan se?

För mig spelar det ingen större roll då jag gillar klockan och använder den hur som helst, det är mest att jag är nyfiken!

Ha en bra dag!

• Svar på tråden Äkta GUCCI-klocka eller inte? Hur ser man det? Ser du?
  • Vinxen

tycker det ser ut som en äkta Gucci.

• Mysan246
    Vinxen skrev 2011-08-15 21:46:38 följande:
    tycker det ser ut som en äkta Gucci.
    Tack för ditt svar!
    Hur ser man det? Finns det något som "avslöjar" om den skulle varit oäkta?
  • Umm Elias

jag tror att den är oäkta, märket i bak är inte ett guccimärke utan ngt helt annat... Känns inte bekant iaf!

• ACS

Jag tycker man brukar känna skillnad men då brukar jag bara titta på typ rolex och liknande modeller. Känns klockan genuin? Är det en quartz eller en automat? Om det är en automat så ska visaren "rinna" fram vilket den sällan gör på kopior utan då "hackar" den sig fram. Man kan även öppna den och titta på urverket men jag vet inte vad du ska titta på riktigt eftersom jag aldrig sett en gucci men oftast om den ser genuin ut, om urverket är mycket mindre och eh, typ billigare än vad som känns vettigt osv. På kronan sätter många märken sin logo men det görs även på kopior ibland. Men jag tror det bästa är om du lämnar den till en urmakare :)

• Vinxen
    Mysan246 skrev 2011-08-15 21:48:17 följande:
    Tack för ditt svar!
    Hur ser man det? Finns det något som "avslöjar" om den skulle varit oäkta?
    skulle vilja säga på armandet som ser genuint ut och ej slitet i sömmarna vilket kopiorna blir på en kvart typ. Känner heller inte igen själva trycket men det kan j va ett äldre äkthetsmärke eller nått.
  • Turbomamma

Jag tycker också att armbandet och urtavlan ser snyggt och äkta ut. Men sen finns det ju skickliga kopior. Märket på baksidan känns inte alls äkta. Brukar stå serienummer och lite info.

Svar på tråden Äkta GUCCI-klocka eller inte? Hur ser man det? Ser du?