• Hygea

"Mensvärk" & illamående jämt?

Hejsan!

Ska tillägga också att jag inte är gravid. Och jag försöker inte bli gravid heller, så skengravid kan jag ju inte vara !!! (?)
    Men jag mår illa varje morgon, hela dagarna men mest på mornar o kvällar. Jag har en molande värk i magen HELA tiden. Jag äter inga piller eller något sådant.
    Är det nån som har nån aning om vad det är med min kropp?
    Nån som haft samma ?? Tänkte att jag kunde höra med er först så slipper jag betala dyra pengar för ingenting hos mvc. =/

Kramsiar och tack för era kommande svar!

• Svar på tråden "Mensvärk" & illamående jämt?
  • skriva

Jag har haft det så emellanåt, som om man har PMS hela månaden.

Hur många dagar har du haft detta? Om det bara är ett par tre dagar så kan det vara på grund av ägglossningen.

När jag gick till gyn så sa de att jag kunde ha en förändring i mina hormonnivåer och att kroppen reagerade på det sättet. De hade inget förslag på vad jag skulle göra åt det eftersom jag inte kan ta p-piller.

Så hade jag det i kanske tre månader, sen gick det bort. Det har återkommit i perioder. Jag har också känt mig uppsvullen.

Trist som f-n, speciellt när de inte verkar tycka det är någon idé att utforska det närmare.

Om du går till läkare skulle det vara intressant att höra vad de sa.

Lycka till!

• Hygea

Tack för ditt svar!

Jag har haft det nu över snart 5 månader, därför börjar jag undra lite grann. Det kan vara nån dag i månaden som jag inte känner av detta men det håller på kanske 25 dar av 30. Inte roligt att gå o vara illamående osv utan nån anledning. =/
    Jag kan heller inte äta p-piller, så det är då uteslutet för mig också...

Ja, väldigt tråkigt att de inte ville kolla på det närmre!! =/

Nån annan med samma??

• Smajla

Troxii - har också haft det sådär men en kortare period. Det gick över men jag uppsökte min gynekolog som sa att jag förmodligen hade reagerat på att jag slutat med p-piller. Det är det ju dock inte i ditt fall och har du haft det så länge så skulle jag rekommendera dig att kolla upp det - det är bättre att få reda på vad det är och slippa fundera..

• skriva

Ja det är nog bäst att kolla upp det. Det finns ju andra saker än just hormonförändringar som kan framkalla dessa symptom, och då kan det kanske vara lätt att komma till rätta med.

T.ex laktosintolerans eller glutenintolerans, det kan yttra sig på så många olika sätt.

• Hygea

Kan man bli det bara sådär? Laktos-glukosintolerant?
    Men vem ska jag då vända mig till, husläkaren eller gynekolog? Om man vill ta reda på vad det kan vara i de flesta "kategorier".

• Fru November

Jag mår också så, jag tror det beror på att min äl inte funkar normalt och kroppen Kämpar med att sätta igång den en teori bara

• Smajla

Eftersom det känns som mensvärk så hade nog jag gått först till gynekologen för att kolla att allt är bra där - är det det så hade jag sedan gått till vc..

• Hygea

Fru November, hur tar man reda på det? Måste man försöka få barn för att få kolla det?

Smajla, Jo.. Får betala dyra pengar trots allt. =/

• Smajla

Troxii - jag vet, inte kul med oväntade utgifter men det är ju värt det när det gäller ens egen hälsa..

• Fru November

Jag har inte fått mens på flera månader och jag tempar så jag ser när min äl försöker komma igång dessutom kollar jag om jag har äl flytingar och min kropp reagerar inte som den ska

www2.fertilityfriend.com/home/f1654

min kurva där ser man att det inte står rätt till

• Hygea

Oj, hoppas att det löser sig för dig snart!! =/

Jag får ju min mens så då borde jag ha ordentlig ägglossning ... ?

• skriva

Hur konstigt det än låter så kan man ha mens fast man inte har ägglossning.

Jag vet inte hur det går till, men så kan det vara. Till och med när man är gravid kan man ha mens.

Jag hade börjat med att gå till vårdcentralen och se vad de säger där. Kräv remiss till gyn.

• Hygea

Vad mysko!!!
    Ja, jag får väl be dem ta alla prov som det finns dessa symtom på, för jag är faktiskt trött på att gå o må illa varje dag o ha ont i magen! =//

Sk*t!!!!

Svar på tråden "Mensvärk" & illamående jämt?